تاریخ انتشار : 03 دی 1399 - 19:09

سرگردانی مردم برای تهیه روغن در هرمزگان / روغن به میزان کافی در بازار نیست

سرگردانی مردم برای تهیه روغن در هرمزگان / روغن به میزان کافی در بازار نیست
بررسی‌های میدانی در سطح استان، نشان‌دهنده‌ی کمبود شدید روغن است. برخی از فروشندگان می‌گویند: روغن سهمیه‌بندی شده و تعداد محدودی به ما عرضه می‌شود که این تعداد نیز نیازهای خانوار را تامین نمی‌کند.

کمیاب شدن روغن، یکی از معضلاتی است که استان هرمزگان به آن روبرو شده است. قیمت روغن از تابستان امسال رو به افزایش بوده و این امر باعث سواستفاده سودجویان شده‌است، به طوری که اخبار کشف احتکار روغن و توزیع نکردن آن در فروشگاه‌ها به چشم می‌خورد. در این بین، مسئولان استان از بررسی مشکلات و توزیع روغن خوراکی به بازار خبر می‌دهند اما همچنان شهروندان شهرستان‌های هرمزگان از کمبود روغن و به خصوص روغن خوراکی در بازار گله‌مند هستند.

این درحالی است که رییس کل دادگستری هرمزگان در ۱۹ آذرماه، با بررسی مشکلات کارخانه روغن حیات استان واقع در شهرک صنعتی شماره یک بندرعباس، دستور تامین مواد اولیه برای تولید ۲ هزارو ۵۰۰تن روغن را داد. به گفته‌ی «علی صالحی»، این اقدام می تواند مشکل کارخانه روغن را رفع و استان از روغن خوراکی بی نیاز کند.

همچنین «عبدالله رضایی»، معاون بازرگانی داخلی اداره غله هرمزگان خبر از ذخیره‌ی دویست و یازده هزار و هشتصد هزار تُن روغن خام در مخازن بندر شهید رجایی بندرعباس خبر داد و گفت: در این مدت نیز ۵هزار و ۵۳۳تُن روغن خام به تنها کارخانه روغن نباتی استان داده شد. رضایی می‌گوید: در حال پیگیری برای اضافه کردن سهمیه روغن خام استان هستیم، در حال حاضر نیاز استان به روغن نباتی به طور متوسط ماهانه ۲۵۰۰تُن است و هیچ گونه کمبودی در بازار استان وجود ندارد.

اما بررسی‌های میدانی در سطح استان، نشان‌دهنده‌ی کمبود شدید روغن است. برخی از فروشندگان می‌گویند: روغن سهمیه‌بندی شده و تعداد محدودی به ما عرضه می‌شود که این تعداد نیز نیازهای خانوار را تامین نمی‌کند.

بخوانید :  علت کمبود کپسول گاز در شهرستان میناب چیست؟

یکی از فروشندگان شهرستان میناب از کمبود این کالای اساسی گله‌مند است و می‌گوید: «تقریبا دو ماه است که هیچ روغنی به ما تحویل داده‌نشده و در سطح شهر پیدا نمی‌شود. تنها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و با اسم نویسی می‌توان از برخی اداره‌های مربوطه، روغن را تحویل گرفت که با پیگیری‌های متعدد موفق به تحویل روغن نشده‌ایم.»

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=3438
  • کد خبر : 3438
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : صبح ساحل
  • 988 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.