تاریخ انتشار : 31 فروردین 1399 - 11:16

سد استقلال میناب پس از ۱۰ سال پرآب شد

سد استقلال میناب پس از ۱۰ سال پرآب شد
سد استقلال میناب در حال حاضر ۲۳۵ میلیون مترمکعب آب دارد که این سد پس از گذشت ۱۰ سال پرآب شده است.

هوشنگ ملایی روزیکشنبه در همین رابطه اظهار داشت: در  بارش های سال آبی جاری (مهرماه ۹۸ تاکنون) افزون بر ۳۰۵ میلیون مترمکعب آب وارد سد استقلال میناب شده است.

وی ادامه داد: از این میزان ۱۵۰ میلیون مترمکعب آن در ۶ ماهه اول سال آبی (اول مهرماه تا پایان اسفند ماه) و ۱۵۵ میلیون مترمکعب آن در فروردین ماه سال جاری به این سد وارد شده است.

ملایی خاطرنشان کرد: به منظور مدیریت سیلاب ۱۰۲ میلیون مترمکعب از سیلاب ورودی به مخزن این سد توسط سرریز و تخلیه گر تحتانی تخلیه شده است.

وی اضافه کرد: ۳۰ درصد از حجم فعلی سد استقلال میناب از بارندگی سوم فروردین ماه امسال تامین شده است.

این مقام مسوول اظهار داشت: امسال ۳۰ میلیون متر مکعب آب از سد استقلال میناب برای تامین آب شرب و صنعت بندرعباس، میناب، روستاها و مناطق در مسیر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ملایی گفت: برای سال زراعی امسال قرار است که ۴۰ تا ۴۵ میلیون متر مکعب آب از سد شمیل و نیان نیز به منظور تامین آب شرب به شهرستان میناب انتقال داده شود.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود تاکید کرد: مطالعات حفاظت کیفی دشت‌هایی که روی کیفیت منابع آب تاثیرگذار است همواره در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای قرار دارد و اجازه نمی دهیم هیچ آلاینده‌ای در حوزه آبگیر سدها، دشت‌ها و چاه‌های آب شرب ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان اظهار داشت: در مجموع این استان یکی از سالم ترین و با کیفیت ترین آب های سطح کشور را دارد و همواره نظارت‌های لازم برای جلوگیری از آلودگی چاه‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود.

بخوانید :  کشف 400 کیلو تریاک در پوشش خیار سبز

یکی از مهمترین منابع آبی هرمزگان سد استقلال میناب است که بیش از ۴۰ سال پیش با ظرفیت ۲۵۰میلیون متر مکعب با هدف آبرسانی به شهر میناب و بندرعباس احداث شد.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=1455
  • کد خبر : 1455
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : ایرنا
  • 1672 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.