تاریخ انتشار : 07 اسفند 1402 - 21:51

سامانه بارشی جدید هرمزگان را فرا می‌گیرد

سامانه بارشی جدید هرمزگان را فرا می‌گیرد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: طبق هشدار سطح نارنجی، شاهد فعالیت سامانه بارشی جدید در استان از صبح چهارشنبه تا آخر وقت پنجشنبه هفته جاری خواهیم بود

مهرداد حسن زاده شامگاه دوشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها افزود: براساس این سامانه شاهد رگبار باران و رعد و برق گاهی تندباد لحظه‌ای با احتمال تگرگ با تاکید بر نیمه شرقی استان از جمله در شهرستان‌های بندرعباس، خمیر، سیریک، جاسک، میناب، رودان، قشم، بشاگرد، حاجی‌آباد، بندرلنگه، ابوموسی، جزیره سیری، جزیره کیش، جزیره لاوان، بستک، پارسیان، تنب‌بزرگ، سواحل و ارتفاعات خواهیم بود.

وی تصریح کرد: اثر این سامانه آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال طغیان رودخانه‎‌های فصلی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها، احتمال آسیب به محصولات کشاورزی است و توصیه می‌شود از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌های فصلی، خودداری از صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های سبک، احتیاط در ترددهای جاده‌ای، محافظت از محصولات کشاورزی خودداری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان همچنین از صدور هشدار سطح نارنجی دریایی خبر داد و اظهار کرد: این سامانه سبب باد شدید و مواج‌شدن دریا در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته خواهد شد.

وی افزود: از ظهر پنجشنبه تا اواخر وقت جمعه شاهد وزش باد شدید شمال غربی تا جنوب غربی بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت(۲۸ نات) و افزایش ارتفاع امواج به بیش از ۲۰۰ سانتی‌متر(۷پا) بر روی خلیج‌فارس، تنگه‌ هرمز، دریای عمان، سواحل و جزایر خواهیم بود و از روز شنبه وزش باد شدید شمال شرقی بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت (۲۸ نات) و افزایش ارتفاع امواج به بیش از ۲۰۰ سانتی‌متر (۷پا) و احتمال گرد و غبار بر روی دریای عمان، تنگه‌ هرمز، سواحل شرقی و مرکزی استان وجود دارد.

بخوانید :  اسامی نهایی کاندیداهای انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه شرق هرمزگان

حسن زاده گفت: منطقه اثر این سامانه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان خواهد بود که سبب می‌شود در ترددهای دریایی اختلال ایجاد شده و به کشتی‌های تجاری آسیب وارد شود.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود از تردد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی و شنا در جزایر کیش، لاوان، سیری، ابوموسی، قشم، هرمز، لارک، هنگام، بندرعباس، پارسیان، بندرلنگه، خمیر، سیریک و جاسک پرهیز و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری فراهم شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان همچنین از صدور یک هشدار سطح زرد کشاورزی نیز خبر داد و گفت: بر اثر این سامانه شاهد کاهش دما در شمال استان و ارتفاعات استان در حاجی‌آباد، بستک، بشاگرد از اول وقت پنجشنبه هفته جاری تا آخر وقت یکشنبه هفته آینده خواهیم بود که احتمال آسیب به نهاده‌ها و محصولات کشاورزی وجود دارد.

وی تاکید کرد: توصیه می‌شود آبیاری مرتب در ساعات شب و صبح جهت جلوگیری از سرمازدگی به‌ویژه در حاجی‌آباد، استفاده از کودهای فسفره و پتاسه، عدم استفاده از کودهای ازته و آهن و رشدی، تهویه مناسب و تنظیم دما و رطوبت در گلخانه‌ها و دامداری‌ها مورد توجه قرار گیرد.

حسن زاده گفت: اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان‌های تابعه به‌منظور فراهم‌نمودن تمهیدات لازم از جمله اطلاع‌رسانی و هشدار به‌موقع از طریق رسانه‌های محلی و رعایت نکات ایمنی آمادگی کامل دارند.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=12201
  • کد خبر : 12201
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : ایرنا
  • 522 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.