تاریخ انتشار : 13 آذر 1400 - 20:22

زنگ خطر افزایش مجدد مبتلایان کرونا در هرمزگان به صدا در آمد

زنگ خطر افزایش مجدد مبتلایان کرونا در هرمزگان به صدا در آمد
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از افزایش موارد تشخیص و ابتلای به کرونا در ۹شهر هرمزگان طی هفته گذشته خبر داد.

دکتر فاطمه نوروزیان افزود: هفته گذشته موارد تست و غربالگری در استان پنج درصد کاهش یافت اما موارد ابتلا، افزایش ۱۳درصدی را نشان می دهد.

وی متذکر شد: با وجود افزایش موارد ابتلا، تعداد بیماران بستری شده تغییری نکرده و آمار فوتی ها نیز در مدت یاد شده ۶۶درصد کمتر شده است.

وی بیشترین موارد افزایش ابتلا را در شهرستان حاجی آباد اعلام کرد که بر اساس گزارش های رسیده، عروسی هایی با تعداد مهمانان زیاد در این شهرستان برگزار شده و میزبان مسافران استان های مجاور برای حضور در عروسی ها نیز بوده است.

رییس روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی استان از جاسک، خمیر، ابوموسی، کیش، قشم و رودان به عنوان شهرهایی نام برد که پس از حاجی آباد، افزایش موارد ابتلا به کرونا در آنها گزارش و ثبت شده است.

دکتر نوروزیان تصریح کرد: کاهش رعایت شیوه نامه های(پروتکل) بهداشتی از مهمترین دلایل افزایش تعداد مبتلایان در استان است.

به گفته وی متاسفانه برخی از مردم گمان می کنند رعایت فاصله اجتماعی به تنهایی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا کافیست و نسبت به استفاده از ماسک مانند گذشته حساس نیستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان یادآور شد:هرچند هرمزگان از استان های صدرنشین در واکسیناسیون افراد واجد شرایط است اما افرادی که واکسن نزده اند نیز می توانند در افزایش میزان ابتلا تاثیرگذار باشند.

وی اضافه کرد: بر اساس آخرین بررسی هاحدود ۱۴۹هزار نفر از افراد واجد شرایط در هرمزگان هنوز برای زدن اولین دز اول واکسن مراجعه نکرده اند و تعداد افرادی که هنوز دز دوم واکسن را نزده و میزان ایمنی آنها در برابر کرونا کامل نشده بیش از ۲۱۲هزار نفر است.

بخوانید :  شایعه ابتلا به تب دانگی در یکی از شهرهای هرمزگان صحت دارد؟

دکتر نوروزیان خاظرنشان کرد: رسانه ها، اعضای خانواده، دوستان و  همکارانی که باید این افراد در ارتباط هستند باید احساس خطر کرده و این افراد را نسبت به زدن واکسن ترغیب کنند.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=6941
  • کد خبر : 6941
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : ایرنا
  • 995 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.