تاریخ انتشار : 10 مرداد 1400 - 9:11
با تصویب هيأت دولت؛

روستاهای زهوکی، کرگان، رمکان و لافت در هرمزگان به شهر تبدیل و ارتقاء یافتند

روستاهای زهوکی، کرگان، رمکان و لافت در هرمزگان به شهر تبدیل و ارتقاء یافتند
استاندار هرمزگان از ارتقاء و تبدیل روستاهای زهوکی و کرگان در شهرستان میناب و رمکان و لافت در شهرستان قشم استان هرمزگان به شهر، با تصویب هیأت دولت خبر داد.

دکتر فریدون همتی عنوان کرد: بر این اساس روستاهای زهوکی و کرگان در بخش بندزرک شهرستان میناب و رمکان و لافت در بخش مرکزی شهرستان قشم به شهر ارتقاء و تبدیل شدند و از این پس به عنوان شهرهای زهوکی، کرگان، رمکان و لافت شناخته خواهند شد.

وی ادامه داد: این اقدام با پیگیری های مجموعه استانداری و همچنین نمایندگان  مردم حوزه های مرکزى و شرق استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و همکاری مناسب وزارت کشور، انجام شد.

استاندار هرمزگان افزود: مصوبات هیأت دولت در این راستا، توسط معاون اول رئیس جمهور جهت اجرا به وزارت کشور و از سوی وزیر محترم کشور نیز به استانداری هرمزگان ابلاغ شده است.

حسین رئیسی نماینده مردم شرق هرمزگان اظهار داشت: یکی از مولفه‌هایی که می‌تواند در توسعه هر منطقه موثر باشد ارتقاء منطقه از نظر تقسیمات کشوری است. 

وی افزود: دلیلی ندارد روستایی که جمعیت آن به حد بالایی رسیده و از نظر مبلمان و بافت روستا رشد کافی دارد در حد روستا باقی بماند، ارتقای روستاهای پرجمعیت به شهر می‌تواند در توسعه زیرساخت‌های آتی، سبک زندگی، ارتقاء خدمات رفاهی و…موثر باشد.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: من شخصا پیگیر این مسایل هستم و در دوران تصدی فرمانداری میناب پیشنهاد ارتقاء ۶ روستای کرگان، کلاهی، کریان، زهوکی، تیرور و بندزرک به شهر را به وزارت کشور دادم چرا که جمعیت این روستاها بالای سه هزار نفر بود و کالبد روستا نیز استعداد شهر شدن را داشت بنابراین در یک طرح یکپارچه خواهان ارتقای این مناطق شدیم. 

رئیسی تاکید کرد: با پیگیری‌هایی که انجام شد تعدادی از این روستاها به شهر تبدیل شد و روستای کرگان و زهوکی نیز با پیگیری‌های یکسال گذشته جدیداً به شهر ارتقا یافتند. 

بخوانید :  نوبند گستر میناب و ستاره جوان بندر خمیر فینالیست شدند

وی بر ادامه رایزنی‌ها و پیگیری‌ها برای ایجاد یک شهرستان دیگر در شرق هرمزگان اشاره کرد و گفت: در صدد هستیم که دهستان تیاب نیز به بخش تیاب و بخش توکهور هشتبندی نیز به شهرستان ارتقا یابد.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سازماندهی سیاسی کشور که در قالب تقسیمات کشوری به مرحله اجرا در می‌آید، یکی از مولفه‌های موثر توسعه مناطق به خصوص در مناطق محروم می‌باشد که امیدواریم از این مولفه در توسعه شرق هرمزگان بهره‌مند شویم.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=5438
  • کد خبر : 5438
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : هرمز
  • 1051 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.