تاریخ انتشار : 28 آذر 1399 - 14:38

رهایی پلنگ ایرانی از تله دام در میناب/ حال حیوان خوب نیست + فیلم

رهایی پلنگ ایرانی از تله دام در میناب/ حال حیوان خوب نیست + فیلم
یک قلاده یوزپلنگ ایرانی گرفتار شده در تله دام در ارتفاعات منطقه سندرک میناب پس از سه روز از تله نجات داده شد و برای درمان به بندرعباس منتقل شده است.

پلنگ ایرانی گرفتار آمده در تله دام در ارتفاعات منطقه سندرک میناب در شرق هرمزگان، بالاخره پس از درد و رنج فراوان و گذشت ۳ روز و با انتقال تیم مخصوصی از بندرعباس به ارتفاعات شمالی میناب هم مرز با بشاگرد، توسط تیر بیهوشی زنده‌گیری شد و حالا به گفته مرزی‌زاده مدیر روابط عمومی محیط زیست هرمزگان به بندرعباس منتقل شده است تا تحت درمان قرار گیرد.

محیط زیست هرمزگان درباره این پلنگ نادر ایرانی توضیح داده که او ماده با سن حدود ۵ سال است و ۴۲ کیلوگرم وزن دارد.

این پلنگ ایرانی که از روز ۴شنبه در تله دام قرار گرفته بود، بالاخره عصر ۵شنبه رهاسازی شده و به بندرعباس منتقل شده است تا تاندون‌های پای او که بدلیل گرفتار شدن در تله دچار آسیب شده، مورد بررسی و مداوا قرار گیرد

همچنین تیمی از استان فارس برای بررسی وضعیت این پلنگ ایرانی به بندرعباس اعزام شده است اما پلنگ ایرانی بدلیل طولانی بودن زمان گرفتاری در تله و فشار روانی، حال مساعدی ندارد.

چندی قبل یک توله خرس نیز که در ارتفاعات بشاگرد دچار آسیب فراوان شده بود، پس از زنده گیری و انتقال به بندرعباس و بهبود حال آن به باغ پرندگان شهرداری بندرعباس سپرده شد که متأسفانه بدلیل شرایط نادرست نگهداری و قراردادن زنجیر در دسترس این توله خرس، جانش را از دست داد.

ارتفاعات شرقی هرمزگان بدلیل شرایط آب و هوایی خاص و همجواری با مناطقی بکر در ارتفاعات جنوبی کرمان، یکی از کانون‌های مشاهده حیوانات نادر ایرانی است که ضرورت آگاهی‌بخشی به مردم محلی برای مدارا با این حیوانات را دوچندان ساخته است.

بخوانید :  پرداخت بیش از چهار میلیارد تومان صدقه در هرمزگان
لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=3401
  • کد خبر : 3401
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : فارس
  • 5072 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.