تاریخ انتشار : 09 خرداد 1402 - 14:20

راه توسعه از مسیر آموزش میگذرد/دانشگاه علوم پزشکی میناب حق مردم است

راه توسعه از مسیر آموزش میگذرد/دانشگاه علوم پزشکی میناب حق مردم است
رئیس شبکه بهداشت و درمان میناب گفت: آنچه از شواهد پیداست مشکلی اصلی ما در حوزه زیرساخت های آموزشی است و نیازمند توسعه زیرساخت های آموزشی در میناب هستیم تا به توسعه در بخش درمانی برسیم.

عبدالحسین مدنی رئیس شبکه بهداشت و درمان میناب در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه پروژه بیمارستان ۱۶۰تختخوابی میناب موضوعی اساسی و زیربنایی است اظهارداشت: میناب علاوه بر ارائه خدمات درمانی به مردم شرق استان هرمزگان، مراجعه کنندگانی از جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان برای بهره‌مندی از خدمات بهداشتی و درمانی دارد. 

وی تاکید کرد: اکنون باید از میناب به عنوان یک ظرفیت دانشگاهی در حوزه بهداشت و درمان استفاده کرد و امیدواریم در کنار ارتقاء زیرساخت های بهداشتی و درمانی در شهرستان شاهد جهش در حوزه آموزشی باشیم. 

به گفته رئیس شبکه بهداشت و درمان میناب، آنچه از شواهد پیداست مشکلی اصلی ما در حوزه زیرساخت های آموزشی است و نیازمند توسعه زیرساخت های آموزشی در میناب هستیم تا به توسعه در بخش درمانی برسیم. 

وی افزود: این اشتباه است که بدون امکانات آموزشی بتوانیم به امکانات بهداشتی و درمانی دست پیداکنیم، تا چه زمانی باید برای منتظر آمدن پرستار از دیگر استان ها باشیم. 

مدنی تصریح کرد: تربیت بهورز، پرستار، ماما و پزشک نتایج خوبی برای استان و منطقه شرق هرمزگان خواهد داشت و ما به اهداف خود دست پیدا خواهیم کرد. 

وی با اشاره به اینکه بیمارستان دوم میناب دارای کاربرد درمانی و آموزشی است گفت: یکی از زیرساخت های حوزه آموزشی ما بیمارستان دوم میناب است تا دانشجویان پرستاری و مامایی از این فضا بهرمند شوند. 

رئیس شبکه بهداشت و درمان میناب با بیان اینکه از راه اندازی خوابگاه های دانشجویی در میناب خبرداد و عنوان کرد: مرکز آموزش بهورزی میناب دارای ۱۶۰۰متر فضای آموزشی مفید است و درحال تدوین نقشه برای راه اندازی سه مجموعه آموزشی در مجاورت این مرکز هستیم.

بخوانید :  درخشش دانشجویان مینابی در ششمین جشنواره کشوری رویش

به گفته وی، ۲۹ پروژه در حوزه بهداشت و درمان میناب با همکاری وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان مدیریت و برنامه بودجه استان درحال احداث است. 

مدنی اظهارداشت: موافقت اصولی دانشکده بهداشت میناب در مهرماه سال گذشته صادر شده و براساس دستورالعمل ها، برای راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی باید از گذشته سه دانشکده احداث شده باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: حق مردم میناب و استان هرمزگان است که از دانشگاه علوم پزشکی در میناب بهره‌مند باشند، این حق باید به مردم ما داده میشد؛ حالا حق زمین افتاده‌ای داریم که باید آن را زنده کنیم. 

رئیس شبکه بهداشت و درمان میناب در پایان گفت: وزارت بهداشت باید نگاه ویژه‌ای برای راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی در میناب داشته باشد، زیرساخت ها برای راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی در میناب فراهم است.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=9833
  • کد خبر : 9833
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : موج
  • 152 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.