تاریخ انتشار : 22 خرداد 1400 - 22:35
رییس بیمارستان میناب خبر داد :

راه اندازی ۲ بخش جدید کرونا در میناب

راه اندازی ۲ بخش جدید کرونا در میناب
رییس بیمارستان میناب گفت: دو بخش جدید کرونا در بیمارستان حضرت ابوالفضل میناب راه اندازی شد.

رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب از بازدید دکتر پژمان شاهرخی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از نحوه اجرای پروتکل های درمانی و وضعیت ارائه خدمات در بخش های مختلف این مرکز درمانی خبر داد.

دکتر یدالله رئیسی گفت: با توجه به وضعیت بحرانی کرونا در شهرستان میناب و همچنین محدودیت فضای فیزیکی جهت بستری بیماران کرونا مقرر شد کلیه عمل های غیر اورژانسی با هماهنگی معاونت درمان دانشگاه تا اطلاع ثانوی لغو شود.

وی با ارائه گزارش اقدامات ۱۴ روز اخیر در بیمارستان میناب افزود: از عمده ترین اقدامات صورت گرفته در این مدت اضافه نمودن ۲ بخش به بخشهای کووید با ۴٧ تخت، راه اندازی ۳ تخت ویژه بیماران کووید و راه اندازی بخش کووید سرپایی می باشد که با همکاری پرسنل خدوم و زحمتکش بیمارستان در حال پیگیری و انجام است.

پس از بازدید از بخشهای بیمارستان به دستور دکتر شاهرخی جلسه اضطراری با حضور متخصصین داخلی و عفونی و طب اورژانش در خصوص وضعیت و راهکارهای درمانی با توجه به وضعیت قرمز کرونایی شهرستان میناب برگزار شد.

دکتر شاهرخی در این جلسه با اشاره به آیه ی شریفه ی ” وَتِلکَ الأَیّامُ نُداوِلُها بَینَ النّاسِ “بر چرخش ایام و زمان در دست افراد و گذرا بودن تمامی مناصب و موقعیتهای شغلی و ماندگار بودن عملکرد مدیران در ایام مدیریتی آنان، ضمن تقدیر از خدمات ارزشمند و ماندگار دکتر محمد مورخ در مدت تصدی ایشان در شهرستان میناب، و عرض تبریک و آرزوی موفقیت برای دکتر رئیسی با قرائت آیه ی شریفه ی :” إِنَّ اللَّهَ یَأمُرُکُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلىٰ أَهلِها ” اظهار کرد: ان شاءالله همه ما بتوانیم در حد وسع و توان خود امانت دار خوبی برای مسئولیت های محوله در طول خدمت به جامعه باشیم.

بخوانید :  تا سه شنبه هرمزگان بارانی است

پژمان شاهرخی تصریح کرد: خیزش اخیر همه گیری کرونا با شیب شتابنده ی عمودی که منحنی آن دارای قائده هرمی پهن تر همراه با حجم و شدت و ارتفاعی بیشتر از پیک های گذشته از یک سو، و از سوی دیگر در صورت عدم رعایت پروتکل ها ی بهداشتی و فاصله گذاریهای اجتماعی توسط مردم می تواند مسبب تشدید شرایط و وضعیت فعلی گردد.

وی بر لزوم مدیریت همه بخش‌های بیمارستانی، به ویژه بخش اورژانس بیمارستان بعنوان اولین و مهمترین بخش ارائه ی خدمت به بیماران کووید، تسریع در تعیین تکلیف بیماران بخشهای اورژانس و همچنین فعالیت بیش از پیش تیم درمانی و مدیریتی و افزایش فعالیت کلینیک های سرپایی و بستری موقت بیماران تاکید کرد.

معاون درمان دانشگاه با قدردانی از زحمات پزشکان و پرستاران و عوامل پشتیبانی عنوان کرد: به همت والای تیم درمانی انشاالله بتوانیم با سرافرازی وکاهش نرخ مرگ و میر، خیزش اخیر بیماری را مدیریت نموده به پایان برسانیم.

دکتر شاهرخی خاطرنشان کرد: با هماهنگی معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه هماهنگی های لازم جهت تحویل تجهیزات مورد نیاز شامل: (۴ عدد ونتیلاتور پرتابل، ۵ عدد تخت ویژه ای سی یو، ۱۵ عدد تخت بستری، ۴ عدد ساکشن، ۱۰ عدد پالس اکسیمتر، ۲۰ عدد کپسول اکسیژن ۱۰ لیتری و یک عدد DC شوک به بخش کرونا انجام شده است.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=4766
  • کد خبر : 4766
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : فارس
  • 851 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.