تاریخ انتشار : 15 فروردین 1399 - 23:01

راه‌اندازی شبکه اجتماعی دانش‌آموزان “شاد” به تأخیر افتاد

راه‌اندازی شبکه اجتماعی دانش‌آموزان “شاد” به تأخیر افتاد
مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش طی اطلاعیه‌ای از به تعویق افتادن زمان ورود به شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) به دلیل صیانت از حقوق آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان و حصول اطمینان از اختصاصی و امن بودن بستر ارتباطی این شبکه خبر داد.

به گزارش شامگاه جمعه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، با عنایت به تصمیم و تاکید وزارتخانه متبوع مبنی بر اختصاصی و امن بودن بستر ارتباطی معلم _ دانش آموزان و به منظور صیانت از حقوق آموزشی و ترببتی دانش آموزان و نیاز به زمان بیشتر برای حصول اطمینان بخش فنی از این امر، ضمن تاکید بر اهمیت راه اندازی این بستر و پابرجا بودن کلیه دستورالعمل های ارسالی معاونین آموزشی، زمان ورود مدیران، معلمان و دانش آموزان به این بستر ارتباطی در روزهای آتی اعلام می‌شود.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و توصیه وزارت بهداشت مبنی بر قرنطینه خانگی و به حداقل رساندن رفت‌وآمدها جهت حفظ سلامتی افراد، وزارت آموزش‌وپرورش اقدام به راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی «شاد» کرده است تا مربیان پیش‌دبستانی، آموزگاران، دبیران و هنرآموزان بتوانند از طریق کلاس‌های مجازی، نوآموزان، دانش‌آموزان و هنرآموزان را در سراسر کشور آموزش دهند.

مهدی شرفی رییس مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش پیشتر  در این باره گفت: شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) از ۱۶ فروردین ماه برای تمام دانش آموزان در اقصی نقاط کشور فرآیند آموزش دروس را آغاز می‌کند.

شرفی درباره شبکه اجتماعی  دانش آموزان (شاد) اظهار داشت: این شبکه مجازی یک زیرساخت کلی برای آموزش و پرورش است که قابلیت ارائه خدمات آموزشی به ۱۶ میلیون دانش آموز را دارد.

وی افزود: میزان استفاده دانش آموزان از شبکه اجتماعی (شاد) به ظرفیت فناوری ارتباطات، شبکه اینترنت و دستگاه های هوشمند خانواده ها و معلمان بستگی دارد.  با این حال زیرساخت های لازم توسط آموزش و پرورش برای همه دانش آموزان مهیا شده است.

بخوانید :  تلف شدن ۳۵ راس قوچ و میش وحشی در بشاگرد
لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=1345
  • کد خبر : 1345
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : ایرنا
  • 543 بازدید
  • يک دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0
  1. آموزش آنلاین

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.