تاریخ انتشار : 28 مرداد 1402 - 21:55
نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان ها:

 رئیس جمهور به وعده توقف صید ترال عمل کند

 رئیس جمهور به وعده توقف صید ترال عمل کند
غلام کمالی نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان‌ها گفت: رئیس جمهور با دستور دوباره جلوی فعالیت کشتی های صید ترال در آب‌های جنوب کشور را بگیرد.

غلام کمالی نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان‌ها با اشاره به فعالیت دوباره کشتی های صید ترال پس از دو سال وقفه  گفت: مردم جنوب کشور به ویژه استان‌های ساحلی از آیت الله رئیسی، رئیس جمهور محترم کشور می‌خواهند تا به وعده توقف صید ترال که چندین مرتبه از زمان ریاست قوه قضاییه تا ریاست جمهوری و در سفر‌های استانی و نشست‌های محیط زیستی وعده داده اند، عمل کنند.

عضو شورای عالی استان ها اظهار داشت: آیت الله رییسی از زمان قوه قضاییه تا ریاست جمهوری در سفرهای خود به استان های جنوبی مانند هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بوشهر در دیدار با صیادان از برخورد و توقف صید ترال خبر می داد که اکنون پس از توقف دو ساله چرا شیلات ایران این وعده و دستور رئیس جمهور را پشت گوش انداخته است و مجوز های کشتی غول پیکر ترال را برای دریای عمان و سواحل جاسک صادر کرده است.

کمالی خاطرنشان کرد: مردم استان های جنوبی چشم انتظار تحقق این دستور رئیس جمهور هستند و در سالیان قبل خاطرات تلخ خانه نشینی صیادان و غارت آبزیان و کمبود ماهی در دریا را در اذهان دارند.

نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان ها تصریح کرد: شیلات ایران و مسئولان مربوطه همان توجهیات قبلی برای فعالیت این ناوگان را دارند و این توجیهات نشان می دهد در عمل و در دریا این برنامه ها رنگی دیگر به خود گرفته و رنگ تولید برای کشور ندارد.

کمالی، بیان کرد: اکنون وضعیت صیادان محلی در مقایسه با سالیان گذشته بهتر شده است و صیادان جنوب در تابستان و زمستان یک نوع ماهی به نام یال اسبی را صید می کنند که در زمان حضور کشتی های ترال این ماهی را صید می کردند و چیزی برای صید صیادان محلی نمی ماند.

بخوانید :  آیا حوزه شرق هرمزگان دارای ۲ نماینده در مجلس می‌شود؟ / بررسی طرح افزایش نمایندگان در جلسه علنی فردا

وی در پایان از رئیس جمهور خواست با دستور مجدد جلوی ناوگان صید ترال را بگیرد تا معیشت صیادان جنوب وضعیت مناسبی پیدا کند.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=10532
  • کد خبر : 10532
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : شورای عالی استانها
  • 332 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.