تاریخ انتشار : 01 مهر 1402 - 16:40

رأی دادیم، حالا مطالبه کنیم: جلسات شورا علنی باشد/ تا کی میخواهید از رسانه ها بگریزید؟

رأی دادیم، حالا مطالبه کنیم: جلسات شورا علنی باشد/ تا کی میخواهید از رسانه ها بگریزید؟
 رئیس و یا اعضای شورا  برای تنویر افکار عمومی و شهروندان فهیم این شهر بفرمایند بنا به چه دلایلی و براساس کدام اصل و ماده یا تبصره، جلسات را غیرعلنی برگزار می‌کنند و آیا مردمی که آنان را انتخاب کردند محرم تصمیمات گرفته‌شده برای شهرشان نیستند.

حضور خبرنگاران و شهروندان در جلسات شورای شهر میناب، نه تنها تهدید نیست بلکه فرصتی برای شورا است چرا که با حضور افکار عمومی در جلسات شورای شهر ، باعث می شود تا اعضای شورا با دقت بیشتری تصمیم بگیرند و همه تصمیمات و مصوبات شورا به صورت شفاف منعکس می گردد.

وظیفه رسانه ها، آگاهی بخشی به مردم است ،موضوعات مهم شورا و مصوباتی که به شورای شهر ارتباط دارد نمی تواند غیرعلنی و بدون حضور خبرنگاران برگزار شود.

رسانه ها و مطبوعات رکن چهارم دموکراسی هستند. خبرنگاران و رسانه ها حق دارند نظرات، انتقادات، پیشنهادها و توضیحات مردم را درج و به اطلاع عموم برسانند. کسب و انتشار اخباری که به منظور افزایش آگاهی عمومی باشد حق قانونی خبرنگاران و رسانه ها است.

این در حالیست که از ابتدای شروع شورای ششم تاکنون چهار نفر از منتخبان مردم در شورای ششم شهر میناب(سید موسی هاشم نسب، جابر پری تقی نژاد ، ندا جهانگیری ، عبدالله جمادی پور)، مردم را از حق طبیعی اطلاع و آگاهی از آن‌چه در شورای شهر می‌گذرد محروم کرده و مردم را نامحرم خود می‌دانند.

حال سوال ما از این چهار عضو شورای شهر میناب این است مگر در شورا چه مطالب و مسائلی بیان می شود و بودجه برای چه کاری هزینه میشود که افکار عمومی نباید از آن مطلع شوند؟ مگر ایشان توسط همین مردم و با رای آنها انتخاب نشده اند و برای رفاه و آسایش مردم تشکیل جلسه نمی دهند و ابراز نظر نمی کنند؟ پس علت مخالفت با علنی برگزار شدن جلسات شورا و عدم دعوت از رسانه ها برای چیست؟

بخوانید :  پنجمین جشنواره تئاترخیابانی با موضوعات قرآنی درمیناب برگزارمی شود

 رئیس و یا اعضای شورا  برای تنویر افکار عمومی و شهروندان فهیم این شهر بفرمایند بنا به چه دلایلی و براساس کدام اصل و ماده یا تبصره، جلسات را غیرعلنی برگزار می‌کنند و آیا مردمی که آنان را انتخاب کردند محرم تصمیمات گرفته‌شده برای شهرشان نیستند؟

گفتنی است اعضای شورای میناب با فشار افکار عمومی و پیگیری های رسانه ای صدای میناب در اوایل امسال مجبور شده بودند که جلسات خود را به صورت علنی برگزار کنند ولی متاسفانه پس از برگزاری فقط ۲ جلسه علنی، با مخالفت ۵ عضو شورا تصمیم گرفته شد تا دوباره جلسات شورا به صورت غیرعلنی و بدون حضور رسانه‌ها برگزار شود.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=10802
  • کد خبر : 10802
  • نویسنده : مصیب جعفری
  • منبع خبر : صدای میناب
  • 200 بازدید
  • يک دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0
  1. چرا رای میدم خودت رو گناه کار می کنی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.