تاریخ انتشار : 30 مهر 1402 - 15:01

دوستی مجازی، سبب انتشار تصاویر خصوصی دختر نوجوان شد

دوستی مجازی، سبب انتشار تصاویر خصوصی دختر نوجوان شد
رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری عامل هتک حیثیت یک شهروند در فضای مجازی خبر داد.

سرهنگ بهمنی، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه فردی با حالت پریشان و آشفته به این پلیس مبنی بر اینکه در شبکه اجتماعی مورد هتک حیثیت قرار گرفته است، موضوع با جدیت مورد بررسی قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: در تحقیقات بعمل آمده مشخص گردید شاکی پرونده با فردی ناشناس در شبکه اجتماعی رابطه دوستی برقرار کرده و بعد از مدتی با اعتماد بی‌جا به طرف مقابل خود تصاویری از خود را در اختیار وی قرار داده است.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: بعد از اینکه اختلافاتی بین آن‌ها بوجود می‌آید، فرد خاطی از تصاویر در اختیار سوء استفاده نموده و با هدف انتقام‌جویی و سلب آسایش شاکی، تصاویر موجود و اطلاعاتی از وی را در شبکه اجتماعی منتشر می‌کند.

سرهنگ بهمنی با بیان اینکه برخی از کاربران مسئله حفظ حریم خصوصی را نادیده می‌گیرند، گفت: عدم توجه کاربران به این موضوع و انتشار تصاویر و سایر اطلاعات از خود می‌تواند زمینه ساز مزاحمت برای آنان شود.

وی افزود : هر گونه مزاحمت و سلب آسایش دیگران جرم بوده و طبق ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی با خاطیان این حوزه برابر قانون برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان تاکید کرد: پلیس‌فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران بوده و عموم مردم می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا استفاده از سایت پلیس‌فتا به نشانی cyberpolice.gov.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

بخوانید :  تصادف خودروی سواری با شتر و آمبولانس در جاسک پنج مصدوم بر جا گذاشت
لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=11163
  • کد خبر : 11163
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
  • 404 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.