تاریخ انتشار : 24 دی 1402 - 7:04

دستگیری ۴۰ اخلالگر نظم عمومی در هرمزگان

دستگیری ۴۰ اخلالگر نظم عمومی در هرمزگان
رئیس پلیس امنیت عمومی هرمزگان از اجرای طرح ضربتی ارتقاء امنیت اجتماعی و دستگیری 40 اخلال گر نظم عمومی در 72 ساعت گذشته در استان خبر داد.

سرهنگ مهدی بشارتی رییس پلیس امنیت عمومی استان هرمزگان امروز در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و امنیت ذهنی و عینی شهروندان و ایجاد امنیت پایدار در محلات، پنجمین مرحله طرح ضربتی ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخورد با مخلان نظم عمومی ، مجرمان و متهمان تحت تعقیب و فراری در قالب طرح محله محور به مدت ۷۲ ساعت در سطح استان اجرا شد.

وی افزود: در این طرح در چند عملیات ضربتی و جداگانه ضمن شناسایی ۴ نفر از اراذل و اوباش سطح های یک تا سه ، مجموعا ۴۰ نفر از مخلان نظم عمومی که برای شهروندان ایجاد مزاحمت می کردند دستگیر و در بازرسی از منازل و مخفیگاه های آنان یک قبضه اسلحه شکاری وینچستر ، تعدادی سلاح سرد از نوع چاقو، ۴۲ کیلو مواد مخدر حشیش و مقداری مشروبات الکلی کشف شد.

این مسئول انتظامی استان با بیان اینکه در این طرح ۱۱۵ نفر از اقشار آسیب زا نیز جهت عدم بزه احضار و تعهدات لازم اخذ شد، اظهار داشت: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

سرهنگ بشارتی از عموم شهروندان و مردم فهیم و قدر شناس استان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد سوء امنیتی مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان و پاک سازی محل اقدام گردد.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان هرمزگان خاطر نشان کرد: برابر ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی، هرکس به وسیله چاقو یا هرنوع سلاح دیگر تظاهر یا قدرت نمایی کند و یا آن را وسیله مزاحمت اشخاص یا اخاذی یا تهدیدی قرار دهد یا با کسی گلاویز شود، در صورتی که از مصادیق محارب نباشد به حبس از ۶ ماه تا ۲ سال و ۷۴ ضربه شلاق محکوم می گردد.

بخوانید :  ۹۶ شکارچی متخلف در هرمزگان دستگیر شدند
لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=11894
  • کد خبر : 11894
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : فارس
  • 157 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.