تاریخ انتشار : 11 آبان 1399 - 19:58

دستگیری یک همکلاسی بخاطر سواستفاده از اکانت واتساپ

دستگیری یک همکلاسی بخاطر سواستفاده از اکانت واتساپ
سرپرست پلیس فتا در هرمزگان از کشف پرونده سرقت گوشی هوشمند و دسترسی به واتس آپ شاکیه خبر داد و گفت: فقر معیشتی و اخلاقی دو عامل مکمل برای ارتکاب این عمل مجرمانه بوده است.

سرگرد احسان بهمنی اظهار کرد: در پی مراجعه و اعلام شکایت خانمی به پلیس فتا استان مبنی بر اینکه که در خرداد ماه سال گذشته گوشی موبایل وی در مدرسه سرقت شده و پس از یک هفته اقدام به مسدود کردن سیم کارت کرده و در ماه اخیر متوجه شده واتس آپ با سیم کارت سرقتی قبل از مسدودسازی فعال شده، موضوع بصورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکیه اقدام به فعال سازی مجدد و دریافت سیم کارت جایگزین از طریق دفاتر خدمات مشتریان نموده و واتس آپ را دوباره فعال کرده که متوجه چت‌های انجام شده با اکانت واتس آپ خودش می شود.

کارشناس ارشد پلیس فتا استان اظهار داشت: با احضار شخص استفاده کننده از اکانت واتس آپ مشخص شد وی با دسترسی به شماره سیم کارت سرقتی، با نامزدش ارتباط داشته و این سیم کارت توسط همکلاسی‌اش به او داده شده است.

سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان خاطر نشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته توسط کارشناسان در نهایت شخص استفاده کننده از گوشی موبایل شناسایی و به پلیس فتا احضار شد که فرد احضار شده اقرار کرد با مشاهده آگهی فروش ارزان قیمت یک دستگاه آیفون در وب سایت دیوار به صورت حضوری به منزل آگهی دهنده مراجعه و با پرداخت مبلغ توافقی ، دستگاه سرقتی را تحویل گرفته است.

این مسئول انتظامی اظهار داشت: با جمع آوری ادله دیجیتال و تکمیل تحقیقات میدانی ، سارق که همکلاسی شاکیه بوده و پس از سرقت گوشی بلافاصله انتقال مالکیت به سیم کارت جدیدی انجام داده سپس سیم کارت سرقتی را به همکلاسی دیگری داده بود شناسایی که ضمن ابراز ندامت و پشیمانی با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

بخوانید :  رهاسازی یک گربه جنگلی به زیستگاهش در میناب

سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان از عوامل کلیدی در بروز این مدل از جرائم سایبری را وجود فقر اخلاقی و معیشتی در زندگی برخی از مجرمان عنوان کرده و افزود: توسعه کسب و کارهای دیجیتال در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مجازی همراه با نظارت و سازماندهی از راهکارهای مطلوب برای فقرزدایی و تولید ثروت عادلانه می باشد.

این مسئول انتظامی در پایان با هدف پیشگیری از وقوع جرم مشابه در استان از عموم شهروندان خواست به صورت مستمر برای مشاهده محتوا و مطالب آموزشی در حوزه فضای مجازی، مطالعه اخبار جرائم سایبری و مصونیت از شگردهای مجرمانه و گزارش جرائم سایبری به وب سایت ‎www.cyberpolice.ir مراجعه کنند

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=3150
  • کد خبر : 3150
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : فارس
  • 977 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.