تاریخ انتشار : 15 آبان 1402 - 14:33

دستور ویژه دادستان جهت برخورد قاطع با صید غیر مجاز به ویژه شب چراغی

دستور ویژه دادستان جهت برخورد قاطع با صید غیر مجاز به ویژه شب چراغی
دادستان مرکز استان هرمزگان به موضوع صید غیر مجاز «شب چراغی» که منجر به ایجاد خسارت به منابع آبزیان می‌شود، ورود کرد.

عارف اکبری، دادستان مرکز هرمزگان در دیدار مدیرکل شیلات استان هرمزگان و جمعی از نمایندگان جامعه صیادی، اظهار کرد : بدون شک از هیچ حمایتی در راستای برخورد با صید غیرمجاز از جمله صید «شب‌چراغی» دریغ نخواهیم کرد.

وی با اشاره به صید «شب‌چراغی» تصریح کرد: صید «شب چراغی» در واقع نوعی صید غیرمجاز ابداعی عده‌ای سودجو و منفعت طلب است که در هنگام شب و با استفاده از نور چراغ یا نورافکن‌های پرقدرت به عمق آب تابانده و گله‌های ماهی در اندازه‌های کوچک و بزرگ و غیرتجاری را به دام می‌اندازند.

دادستان مرکز استان هرمزگان گفت: در این صید مخرب که تور ماهی گیری در دریا پهن می‌شود و با نورافکن‌، نور شدید در دریا منعکس شده، باعث تجمع ماهیان ریز و درشت در اطراف شناور می‌شود؛ پس از آن نیز شناور دوم با بهره‌گیری از تور پرساین محاصره‌ای تمامی ماهی‌های جمع شده را در زیر نور جمع‌آوری می‌کند.

وی ذخایر ارزشمند آبزیان را میراثی برای نسل آینده دانست و برخورد شدید و قاطع با همه مسببین صید غیر مجاز به‌ویژه صید شب چراغی را در دستور کار قرار داد.

دادستان مرکز هرمزگان با اشاره به اینکه فعالیت‌های شیلاتی در صدر فعالیت‌های اقتصادی استان هرمزگان قرار دارد، اضافه کرد: باید نگاه ویژه‌ای به این فعالیت‌ها داشته باشیم.

صید شب چراغی وضعیت ذخایر آبزیان هرمزگان را تحت فشار قرار می‌دهد

مسعود بارانی مدیرکل شیلات هرمزگان نیز ضمن مخرب دانستن صید شب چراغی که وضعیت ذخایر آبزیان استان را به شدت تحت فشار قرار می‌دهد، از دادستان استان خواست تا بیش از پیش در راستای برخود با صید غیرمجاز از شیلات استان حمایت کند.

بخوانید :  افتتاح و راه‌اندازی ۱۱ دستگاه همودیالیز جدید در بیمارستان میناب

وی با اشاره به حمایت‌های خوب استانداری و سازمان شیلات ایران از فعالیت‌های شیلاتی استان تاکید کرد: دادستانی مرکز هرمزگان همواره حمایت‌های خوب از شیلات کرده است که با توجه به برنامه های موجود امیدواریم شاهد افزایش این حمایت‌ها به ویژه در برخورد با متخلفان حوزه صید باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوب استان هرمزگان در حوزه‌های شیلاتی و تولید بیش از یک چهارم تولیدات شیلاتی کشور، برخورداری از افزون‌بر ۳۲۰ هزار تن صید سالانه، بیش از ۱۹ بندر صیادی، ۳۵ هزار نفر صیاد، حدود ۵۰ هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو، ۱۱۳ هزار تن ظرفیت تولید ماهیان دریایی در قفس و بیش از ۹۰ واحد صنعتی شیلاتی را بخشی از ظرفیت‌های شیلاتی استان ذکر کرد.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=11339
  • کد خبر : 11339
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : ایسنا
  • 577 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.