تاریخ انتشار : 05 اردیبهشت 1401 - 22:17

دانشگاه تخصصی مکران در میناب احداث شود

دانشگاه تخصصی مکران در میناب احداث شود
رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس با انتقاد از منحصر شدن دانشکده‌های دانشگاه هرمزگان به بندرعباس و گفت: انتظار می‌رود مجتمع آموزش عالی میناب ارتقا داده شود و دانشگاهی به نام دانشگاه مکران در میناب راه‌اندازی شود.

حسین رئیسی رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش مجلس عصر امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه هرمزگان اظهار داشت: بحث طولانی بودن مسافت شرق و غرب استان جدی است و استان هرمزگان حدود هزار کیلومتر طول دارد و این مسافت پراکندگی جمعیت را در همراه دارد که تردد در آن با مشکلاتی همراه است و دانشگاه هرمزگان هم مردم می‌بینند که همه داشته‌هایش در بندرعباس متمرکز شده است در حالی که باید به کل استان خدمات آموزشی دهد.

وی افزود: انتظار به جایی است که مردم استان در شرق و غرب دارند تا دانشکده‌های تخصصی دانشگاه هرمزگان در شرق و غرب استان به صورت عادلانه توزیع شود و اساتید بتوانند در شهرستان‌های دیگر نیز حضور پیدا کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در اسناد بالادستی میناب به عنوان مرکز و پشتیبان توسعه علمی سواحل مکران دیده شده است و انتظار این است مجتمع آموزش عالی میناب ارتقا داده شود و دانشگاهی به نام دانشگاه مکران در میناب راه‌اندازی شود و ابتدای آن می‌تواند انتقال بخشی از دانشکده‌های دانشگاه هرمزگان به میناب باشد.

وی تاکید‌ کرد: شهرستان رودان به عنوان یکی از بهترین نقاط برای کشاورزی است و در میناب، سیریک و جاسک استعدادهای بسیاری وجود دارد و ما سالیانه به دلیل واردات میوه‌های گرمسیری ارز بسیاری را از دست می‌دهیم لذا انتظار داریم یک پژوهشگاه کشاورزی در شرق هرمزگان راه‌اندازی شود تا جلوی این امر گرفته شود.

رئیسی بیان‌کرد: ساماندهی رشته‌های تحصیلی در استان یکی از ضرورت‌های استان است و این امر باید بر اساس ظرفیت‌های استان ایجاد شود تا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی‌مان به لشکر بیکاران تبدیل نشوند.

بخوانید :  امام جمعه میناب: فکری به حال آب سندرک کنید/ مردم در عذابند

وی افزود: انتظار است متناسب با شرایط پیش‌روی استان و توسعه استان ماموریت‌های آموزشی ترسیم شود چنانچه امروز دانشگاه میناب یک دانشگاه ماموریت محور است اما کمک وزارت علوم را می‌طلبد تا ارتقا پیدا کند. 

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بهترین نقطه دانشگاه هرمزگان هم واقعا مایه شرمساری است و خواهش من این است که وزیر به بخش‌های مختلف دانشگاه سری بزند و بازدیدی داشته باشد تا ببیند که وضعیت فرسودگی، دانشکده‌ها و خوابگاه‌ها جای گلایه دارد.

وی عنوان‌کرد: تقاضا و تمنایمان این است که وزیر یا معاونان در اولین فرصت از حوزه شرق استان سرکشی و بازدید داشته‌باشند تا با شرایط آشنا شود و بتوانند شرایط بهتر برای تحصیل فرزندان این مرز و بوم فراهم کنند

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=8165
  • کد خبر : 8165
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : تسنیم
  • 574 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.