تاریخ انتشار : 30 شهریور 1402 - 17:22

خندق بلا ، شاهکار شهرداری میناب

خندق بلا ، شاهکار شهرداری میناب
پروژه احداث کانال دفع آبهای سطحی میناب که از مصوبات سیل ۱۴٠٠ شهرستان بود و با اعتباری بیش از 30 میلیارد تومان شهریور سال گذشته آغاز شد و قرار بود که کمتر از 8 ماه به سرانجام برسد حال بعد از گذشت 1 سال همچنان بلاتکلیف و ناقص مانده است.

شهریور سال گذشته بود که شهردار میناب از آغاز پروژه احداث کانال دفع آب های سطحی شهر میناب به طول سه کیلومتر و با اعتباری افزون بر۳۳ میلیارد تومان خبر داد و وعده داد که این پروژه در ظرف ۸ماه یا حتی زودتر به اتمام برسد.

شهردار میناب در توضیح این طرح گفت : مسیر نخست از بلوار بسیج، نبش میناب مال به سمت انتهای خیابان بسیج تا رودخانه میناب و کانال های فرعی منتهی به آن انجام می شود و مسیر دوم از کانال خیابان دادگاه قدیم و مسیر سوم از کانال بلوار معلم صورت می گیرد.

پروژه احداث کانال دفع آبهای سطحی میناب از مصوبات سیل ۱۴٠٠ شهرستان و با اختصاص اعتباری بیش از ۳۰ میلیارد تومان، نوید این را میداد که مشکل آبگرفتگی شهر میناب در قالب این طرح برای همیشه مرتفع شود اما متاسفانه با اجرای غیر اصولی این طرح نتنها مشکلی برطرف نشد بلکه مشکلات جدیدی نیز ایجاد گردید.

همزمانی شروع این طرح در سال گذشته با بازگشایی مدارس ، با توجه به قرارگیری چندین مدرسه در اطراف محل اجرای این طرح، نکته قابل تاملی بود که از همان ابتدا نشان از بی برنامگی و شتابزدگی در اجرای پروژه داشت که مشکلات عدیده ترافیکی را برای مردم ایجاد کرد.

این خندق تاکنون به جای آنکه مفید فایده بوده باشد بیشتر بلای جان و دردسر شهروندان و خصوصا ساکنان محله های مجاور بوده که از جمله مشکلات اجرای این طرح می توان به تخریب فضای سبز و روشنایی خیابان بسیج شمالی اشاره کرد که چهره زشتی به شهر داد و موجب ناامنی این محدوده شد.

بخوانید :  سایه فراموشی بر سر ایستگاه شماره 2 آتش نشانی میناب

همچنین نداشتن حفاظ و مسقف نبودن همه ی قسمت های خندق و به حال خود رها شدن ورودی و خروجی این خندق با داشتن عمق و لبه خطرناک از دیگر مشکلاتی است که اجرای ناقص این طرح ایجاد کرده و تهدیدی برای عابران و خصوصا دانش آموزان مدارس اطراف به شمار میرود.

این خندق در شرایط کنونی که به مشابه دهانی گشاد در دل شهر میناب باز شده است حال بعد از بلعیدن بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار و با گذشت ۱ سال از شروع پروژه همچنان بلاتکلیف مانده و مشخص نیست چندین اعتبار ۳۰ میلیاردی دیگر باید در این خندق بلا ریخته شود تا بلکه به سرانجام برسد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید همین طرح ناقص به عنوان یکی از مهمترین پروژه های در حال انجام شهرداری همزمان با نهمین روز از دهه فجر ۱۴۰۱ از طریق ویدیو کنفرانس با وزیر کشور، فاز اول آن به بهره برداری رسید که بعد از آن عملا اقدام خاصی روی این پروژه صورت نگرفت و تاکنون بلاتکلیف رها شده است.

حال که به نظر میرسد کفگیر اعتبار این پروژه به ته دیگ خورده است و قرار نیست به این زودی ها این پروژه به سرانجام برسد آیا وقت آن نرسیده است که شهرداری به فکر شهروندان بوده و روشنایی و فضای سبز این خیابان را سامان دهد؟

با توجه به بازگشایی مدارس لزوم ایمن سازی این خندق بشدت احساس میشود و انتظار می رود شهرداری علاوه بر تامین روشنایی و فضای سبز برای این خیابان به فکر ایمن سازی خندق بلا باشد.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=10608
  • کد خبر : 10608
  • نویسنده : مصیب جعفری
  • منبع خبر : صدای میناب
  • 1931 بازدید
  • يک دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0
  1. ممنون از انتشار این خبر

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.