تاریخ انتشار : 09 تیر 1399 - 14:08

حساب بانکی شهروند مینابی چگونه خالی شد؟

حساب بانکی شهروند مینابی چگونه خالی شد؟
عامل برداشت اینترنتی از حساب بانکی شهروند مینابی شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ علیرضا گزمه، معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان هرمزگان گفت: با اعلام شکایت یکی از شهروندان مینابی مبنی بر اینکه مبالغ قابل توجهی به صورت اینترنتی از حساب بانکی او برداشت شده است، موضوع بصورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان میناب قرار گرفت.

سرهنگ گزمه افزود: با انجام اقدامات فنی و تخصصی توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که در مدت زمان حدود یک سال مبلغ ۱۷۰ میلیون ریال از حساب شاکی بابت خرید شارژ و انتقال وجه به صورت اینترنتی برداشت شده است.

او گفت: پس از تحقیقات لازم و با شناسایی خط تلفن همراهی که برای آن شارژ خریداری شده بود، متهم نیز شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات پلیسی دستگیر شد.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی هرمزگان افزود: متهم ابتدا در بازجویی‌های اولیه منکر برداشت وجه از حساب شاکی شد، اما پس از مواجه شدن با دلایل و مدارک موجود به جرم ارتکابی خود اعتراف کرد.

سرهنگ گزمه گفت: حدود یک سال پیش فرزند شاکی کارت بانکی پدر خود را به قصد خرید شارژ تلفن همراه در اختیار متهم قرار می‌دهد و متهم نیز اقدام به ذخیره اطلاعات کارت می‌کند.

او افزود: متهم طی یک سال گذشته با اطلاعاتی که از کارت بانکی شاکی در اختیار داشته اقدام به خرید شارژ تلفن همراه برای خودش و انتقال وجه به حساب سایر اعضای خانواده اش مجموعا به مبلغ ۱۷۰ میلیون ریال کرده است.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان هرمزگان با اشاره به اینکه در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و متهم به دادسرا معرفی شد، گفت: به منظور پیشگیری از وقوع جرم مشابه، شهروندان از دادن اطلاعات بانکی خود به دیگران جدا خودداری کنند و با فعال کردن پیامک آنی حساب بانکی و رمز پویا از تراکنش‌های حساب خود مطلع شوند.

بخوانید :  خلیج فارس مواج می‌شود/دمای هرمزگان کاهش می‌یابد
لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=2049
  • کد خبر : 2049
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان
  • 607 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.