تاریخ انتشار : 02 خرداد 1402 - 14:35

حدود هفت هزار کارت سوخت در باجه‌های معطله پست هرمزگان/ هزینه دریافت کارت ۱۰برابر شد

حدود هفت هزار کارت سوخت در باجه‌های معطله پست هرمزگان/ هزینه دریافت کارت ۱۰برابر شد
مدیرکل پست هرمزگان از برگشت خوردن ۶هزار و ۹۷۵ کارت سوخت در هرمزگان خبرداد و گفت: این کارت سوخت ها در باجه‌های معطله پست هرمزگان مانده و به صورت حضوری قابل تحویل به صاحبانشان است

طی روزهای اخیر صف های طولانی مقابل پمپ بنزین های در هرمزگان موجب نارضایتی شهروندان شده است که یکی از دلایل آن در اختیار نداشتن کارت سوخت شخصی و تقاضا برای استفاده از کارت های اضطراری جایگاه هاست.

استفاده از کارت اضطراری جایگاه ها نیز به تازگی با سیاست های محدودکننده مواجه شده و در هر سکوی سوخت گیری، یک کارت سوخت برای تمام نازل ها در اختیار متصدی پمپ است.این کارت ها از نظر میزان سوخت تحویلی، دفعات سوخت گیری و ذخیره بنزین آن محدود است که استفاده مردم از کارت سوخت های شخصی می تواند به کاهش زمان انتظار برای سوخت گیری کمک کند.

در همین راستا مدیرکل پست هرمزگان از برگشت خوردن ۶هزار و ۹۷۵ کارت سوخت در هرمزگان خبرداد و گفت: این کارت سوخت ها در باجه‌های معطله پست هرمزگان مانده و به صورت حضوری قابل تحویل به صاحبانشان است

علی نقی‌زاده افزود: بندرعباس با چهار هزار و ۱۲۲ و میناب با یکهزار و ۵۰ کارت سوخت، بیشترین برگشتی‌ها را دارند.

وی توضیح داد: بین ۴۰تا ۶۰ روز بعد از صدور کارت سوخت خودروهای صفر کیلومتر (نوشماره) یا درخواست کارت المثنی، کارت سوخت به ادارات پست رسیده و بلافاصله توزیع آنها آغاز می شود اما تعدادی از کارت‌ها به دلایل مختلف قابل تحویل نیست.

نقی‌زاده ادامه داد: حدود ۱۰درصد از کارت های برگشتی مربوط به مواردی است که در فاصله درخواست تا رسیدن کارت، آدرس افراد عوض شده است و بین ۲۰تا ۳۰درصد نیز ممکن است افراد مدارک مورد نیاز هنگام تحویل کارت را که شامل کارت خودرو یا برگ سبز است را در دسترس نداشته باشند.

۱۰ هزار تومان کجا؟ ۱۰۰ هزار تومان کجا؟

مدیرکل پست هرمزگان گفت: تا حدود یک ماه قبل هنگام مراجعه برای تحویل کارت سوخت ۱۰ هزار تومان به وسیله کارتخوانِ همراه مامور پست از افراد گرفته می شد که به تازگی این مبلغ ۱۰ برابر شده و به ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافته است که مستقیم به حساب شرکت پخش فرآورده های نفتی می‌رود.

بخوانید :  آغاز ثبت نام چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در میناب

این مسئول اضافه کرد: در مواردی مردم توان پرداخت این مبلغ را ندارند که در چنین شرایطی پستچی ناچار به بازگرداندن کارت سوخت است.

نقی‌زاده خاطرنشان کرد: بیشترین موارد برگشت نیز مربوط به مواردی است که گیرنده در محل حضور ندارد.

به گفته مدیرکل پست، پستچی ۲ بار برای تحویل کارت سوخت مراجعه می کند و در مرتبه دوم، یک اطلاعیه کاغذی نوشته و به سرایدار یا نگهبان مجتمع مسکونی داه و یا درون خانه افراد می اندازد تا از مراجعه مامور پست برای تحویل کارت سوخت مطلع شوند.

«البته بسیاری از کسانی که کارتشان را دریافت نکرده‌اند می‌گویند هیچ تماسی از مامور پست نداشته‌اند»

مدیرکل پست هرمزگان درباره اطلاع رسانی پیامکی از طریق تلفن همراه، تایید کرد که این روش و پیشنهاد خوبی است که تاکنون اجرا نشده و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نقی‌زاده اضافه کرد: کارت سوخت‌های برگشتی تا ۶ ماه در باجه‌های معطله ناحیه‌های پستی باقی می مانند که افراد با درست داشتن برگ سبز یا کارت خودرو می توانند به صورت حضوری مراجعه کنند.

مدیرکل پست هرمزگان یادآور شد: مردم می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی پست هرمزگان به نشانی اینترنتی: https://www.post.ir/web/hormozgan از آخرین وضعیت کارت سوخت خود مطلع شوند و به باجه مربوطه مراجعه کنند.

وی ضمن درخواست مجدد از مردم برای مراجعه حضوری و دریافت کارت سوختی برگشتی خاطرنشان کرد: برای سهولت دسترسی و جلوگیری از هدر رفت وقت مردم در رفت و آمد طولانی و ازدحام در باجه های پستی، غیر از پست مرکزی، یک ناحیه پستی در کوی نیایش بندرعباس واقع در بلوار امام حسین(ع) و یک ناحیه پستی در منطقه ۲۲ بهمن بندرعباس نیز به عنوان باجه معطله در نظر گرفته شده که شهروندان می توانند به آنها مراجعه کنند.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=9726
  • کد خبر : 9726
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : صبح صاحل
  • 136 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.