تاریخ انتشار : 06 اردیبهشت 1400 - 11:15

جهادگران در کنار پیازکاران/برای قطع دست دلالان از پایگاه های بسیج پیاز با قیمت مناسب بخرید

جهادگران در کنار پیازکاران/برای قطع دست دلالان از پایگاه های بسیج پیاز با قیمت مناسب بخرید
در این ایام که بازار نامهربانی با کشاورزان داغ است گروه های جهادی دست به کار شده اند تا دست دلالان را از سفره کشاورزان کوتاه و آنها را نقره داغ کنند.

 افت شدید قیمت پیاز به دلیل عدم حمایت مسئولین و عدم وجود دیپلماسی قوی اقتصادی جهت بازاریابی برای محصولات کشاورزان ایرانی و جولان دلالان باعث شده است که پیازکاران هرمزگانی با وجود اینکه محصولشان خارج از فصل تولید و نوبرانه است با افت شدید قیمت روبرو شود تا جایی که حتی به خوراک دام تبدیل شدن آن هم راضی شده اند؛ چرا که هزینه های کارگری و برداشت محصول با توجه به قیمتی که خریداران متقاضی خرید هستند تامین نمی شود و از این رو مشکلات و ضررشان پررنگ تر می شود.

گروه های جهادی و بسیجی در این برهه با سرلوحه قرار دادن شعار سال یعنی “تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها” در حالی که کسانی که برای تحقق این شعار از بیت المال بودجه می گیرند در فاصله یک ماه از تعیین سیاست مقام معظم رهبری آن را فراموش کرده اند وارد میدان شده اند تا با حمایت خود از تولیدکننده ها که کشاورزان هستند و پشیبانی از آنها و کنارزدن موانع که دلال ها هستند برکت را به سفره کشاورزان و مردم ارزانی کنند.

با وجود افت قیمت شدید پیاز و متضرر شدن کشاورزان قیمت پیاز برای مردم عادی آنچنان تغییری نکرده است و آنها پیاز را با قیمت کیلویی ۳ هزار تومان خریداری می کنند.

گروه های جهادی استان هرمزگان برای این مهم پویشی تحت عنوان پویش حمایت از کشاورزان هرمزگانی را راه اندازی کرده اند که برای اطلاع از کم و کیف این پویش به سراغ دست اندرکاران این پویش رفتیم.

اسفندی مسئول پویش حمایت از کشاورزان هرمزگانی اظهارداشت: از زمانی که مطلع شدیم پیاز بر روی دست پیازکاران استان مانده است و کشاورزان در حال متضرر شدن می باشند به این فکر افتادیم که به نحوی جلوی ضرر آن ها را بگیریم و دست دلالان را از آن جا کوتاه کنیم.

بخوانید :  بارندگی و بی احتیاطی جان یک کودک بندرعباسی را گرفت + فیلم

وی افزود: راه اندازی پویش حمایت از کشاورزان هرمزگانی یکی از راه هایی بود از آن برای پیشبرد اهدافمان استفاده کنیم.

اسفندی تاکید کرد: ما نمایندگانی را بین کشاورزان قرار دادیم که پیاز را از آنها با قیمت مصوب و عادلانه خریداری کرده و برای ما می فرستد و با توزیع در پایگاه های بسیج محلات اقدام به فروش آنها می کنیم.

مسئول پویش حمایت از کشاورزان هرمزگانی ابراز داشت: مردم می توانند به هر میزان که پیاز نیاز دارند با مراجعه به پایگاه های بسیج محلات با قیمت کیلویی ۱۰۰۰ تومان خریداری کنند و با این اقدام هم نیاز خود را با قیمت مناسب تری برطرف کنند و هم از کشاورزان استان حمایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این پویش بیش از ۱۵ گروه جهادی مشارکت و ایفای نقش فعال دارند.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=4458
  • کد خبر : 4458
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : تابناک
  • 421 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.