تاریخ انتشار : 11 اردیبهشت 1402 - 12:46

جلسه علنی شورای شهر میناب غیر علنی شد / درگیری لفظی هاشم نسب با سخنگوی شورا

جلسه علنی شورای شهر میناب غیر علنی شد / درگیری لفظی هاشم نسب با سخنگوی شورا
جلسه روز گذشته شورای شهر میناب که براساس اطلاعیه سخنگوی این شورا علنی اعلام شده بود، به یکباره از طرف رئیس شورای شهر میناب غیر علنی شد.

سومین جلسه علنی شورا که قرار بود روز گذشته ۱۰ اردیبهشت ماه برگزار شود با تصمیم خودسرانه رئیس شورا تبدیل به جلسه غیر علنی شد که این تصمیم باعث شد تا دو نفر از اعضاء شورای شهر میناب در خصوص علنی بودن جلسات شورا بحث کنند که این موضوع منجر به درگیری لفظی بین آن‌ها شد.

ماجرا درگیری از آنجایی شروع شد که سید موسی هاشم نسب عضو شورای شهر میناب از علنی بودن جلسه انتقاد کرد و با نشان دادن دعوتنامه جلسه گفت : در این دعوتنامه قید شده است که جلسه شورا امروز غیر علنی است.

وی با انتقاد از نحوه مدیریت جلسات گفت : دعوت از اصحاب رسانه توسط سخنگوی شورا نباید انجام میشدزیرا حضور خبرنگاران در جلسات به ضرر شورا بوده و مردم نباید از تمام موضوعات و تصمیمات شورا اطلاع داشته باشند.

در پی این اظهارات هاشم نسب؛ غلام کمالی سخنگوی شورای شهر میناب خطاب به هاشم نسب گفت : برگزاری علنی جلسات حق مردم است و مردم باید بدانند که در شورا چه می گذرد و طبق قانون اصل بر علنی بودن جلسات می باشد مگر این‌که غیرعلنی بودن یک جلسه به تصویب دو سوم اعضا برسد و از قبل اعلام شود لذا شما و ریاست شورا این حق را ندارید که به تنهایی برای غیر علنی شدن جلسه شورا تصمیم بگیرید.

کمالی با بیان اینکه باید تمام تصمیمات شورایی و برگرفته از خرد جمعی باشد افزود : در خصوص غیر علنی شدن جلسه نظر اعضای شورا پرسیده نشده است.

در ادامه سخنگوی شورا زمانی که از هاشم نسب سوال می پرسد که چرا از برگزاری علنی جلسات می ترسد؟ با پاسخ تند و پرخاشگرانه هاشم نسب روبه رو می شود که منجر به درگیری لفظی می گردد.

بخوانید :  برخورد با خودروهای دارای چراغ‌های زنون در میناب

در این مشاجره ، هاشم نسب که با رفتارش نشان میدهد که از علنی بودن جلسات نگران است در خصوص علنی شدن جلسات شورا با تمام قدرت مخالفتش را فریاد میزند و در مقابل کمالی نیز از علنی بودن جلسات دفاع می کند.

درگیری لفظی هاشم نسب با سخنگوی شورا به حدی شدت میگیرد که اگر وساطت سایر اعضای شورا نبوداحتمال داشت به درگیری فیزیکی نیز منجر شود.

مخالفت با علنی بودن جلسه شورا

متاسفانه جلسه ای که می توانست بدور از حاشیه و در سایه تفاهم و همدلی برگزار شود، با خودرایی و بهانه های واهی و ترس از شفافیت به جلسه ی غیر علنی و پرحاشیه تبدیل شد.

گفتنی است پس از ختم مشاجره ، بحث علنی بودن جلسه به رای گذاشته شده است که با ۵ رای مخالف (سید موسی هاشم نسب، روح الله بهادری ، جابر پری تقی نژاد ، ندا جهانگیری ، عبدالله جمادی پور) تصمیم بر آن می شود تا جلسه به صورت غیر علنی برگزار گردد.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=9533
  • کد خبر : 9533
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : صدای میناب
  • 824 بازدید
  • ۴ دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0
  1. تحلیل
    علنی بودن جلسه باعث میشه که دزدی نشه و خیلی سخنان کوتاه بشه
    علنی نشدن جلسه باعث میشه شهر کمتر پیشرفت کنه چون صحبت ها ایده ها کمتر میشه و کمتر صحبت میشه
    از نظر بنده باید غیر علنی بشه چون به جای پیشرفت شهر همش بحث پیش میاد
    ۲ هفته درگیری با شهردار
    ۱ هفته درگیری با اعضا
    و در ادامه ….
    اقای بهادری اقای هاشم نسب اینا مدیریت خوندن و میدونن مدیریت کردن جلسه چیه
    پلی متاسفانه حقوق دان ما چیزی از مدیریت نمیدونه
    اقا هرکی اشتباه میکنه به جای جنگ کردن برو از حق شهرداری دفاع کن نه اینکه داری داد میزنی برو حق بگیر اونم رایگان
    هرکی تو رو نشناسه من که میشناسمت چه ادم پول دوستی هستی غلام جان

    • سلام به،دوستان،در،صدای میناب، خدا،خیرتون بده

    • همه ی مسئولان در تمام سطوح ، خادم مردم هستند و مکلفند جوابگوی نواقصات شان باشند.غیر علنی کردن این جلسات توهین به شعور مردم تلقی میشود.دزدی فقط از خونه ی مردم بالا رفتن نیست ..
      آقای کمالی ، یک شخص حقوقدان هست که در انتخابات شهری هم برگزیده ی برتر مردم شناخته شد.
      ایشان به خوبی از حقوق مردم واقف هستند و نقش خود را به خوبی ایفا می کنند.
      ای کاش که همه ی مسئولین ،به اندازه ی درصد قلیلی از آقای کمالی هم یاد می‌گرفتند مسولیت به چه معناست.؟

  2. سلام این شوار ها هم با غیر علنی کردن جلسات میخواهند ضعف مدیرت خود را لا پوشانی کنند و روال گذشته از بی اطلاعی مردم از بوجه وامکانات به سود خود کاز را ادامه دهند ما در گذشته از این موضوع ها بی بهره نبودیم دوستان گربه محض رضای خدا موش نمی گیرد…. 🤔

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.