تاریخ انتشار : 31 شهریور 1402 - 13:54

جزئیات شهادت آتش نشان هرمزگانی

جزئیات شهادت آتش نشان هرمزگانی
فواد اورنگی آتش نشان اعزامی از بندرعباس حین عملیات نجات فردی در عمق چاه کشاورزی ۱۲۰ متری در منطقه توکهور و هشتبندی دچار حادثه شد.

محمد امین لیاقت رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس با بیان اینکه حادثه در روستای امیرآباد شهر هشتبندی رخ داده است اظهار داشت: اکیپ ۶ نفره نجات سازمان آتش نشانی بندرعباس به همراه تجهیزات تخصصی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در خلال عملیات شهید فواد اورنگی جهت بررسی اولیه وارد چاه شده و پس از اضافه کردن تجهیزات مورد نیاز  برای بار دوم وارد دهانه چاه کشاورزی با عرض دهانه حدودا پنجاه سانت شده  و تا عمق ۱۱۰ متری که اندازه عمق آن بیش از  یک ساختمان سی طبقه است پایین رفت که ناگهان ارتباط بیسیم شهید اورنگی با سایر اعضای تیم قطع شد.

لیاقت گفت: سایر همکاران بلافاصله شهید اورنگی را به سطح زمین منتقل نمودند که با مشاهده ایشان در حالت کما اقدام به احیا و اعزام به بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب نمودند و متاسفانه تلاش ها برای نجات یکی از شجاع ترین آتش نشانان شهر بندرعباس بی نتیجه ماند و خانواده آتش نشانی بار دیگر در سوگ یکی از بهترین فرزندانش نشست.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس اذعان داشت: شهید اورنگی متولد ٣٠ شهریور سال ١٣۶۵ است و همزمان با سالروز زمینی شدنش به آسمان پر کشید.

وی بیان داشت: از این آتش نشان دو فرزند ۶ ساله و یک ماهه به یادگار مانده است.

لیاقت تصریح کرد: شهید اورنگی از نیروهای فداکار آتش نشانی بود که همواره بعنوان نفرات برگزیده دوره های تخصصی آتش نشانی معرفی می شد و طی صدها عملیات امداد نجات با از جان گذشتگی، مستقیما در نجات ده ها شهروند حادثه دیده از مرگ حتمی، نقش مستقیم داشت.

بخوانید :  تمدید مهلت معرفی دانش آموزان پایه دوازدهم فارغ التحصیل سال 1401 به نظام وظیفه

لیاقت گفت: هرچند حوزه ماموریت سازمان آتش نشانی بندرعباس محدود به این شهر است اما همواره در طول سال با اعلام نیاز نقاط مختلف استان، آتش نشانان بندرعباس با جان و دل و در کمترین زمان در حوادث اقصی نقاط استان هرمزگان حضور می یابند و به امداد و نجات ، جان و مال مردم شهرها و روستاهای استان می پردازند که لازم می دانم، ضمن به روان پاک سایر شهدای آتش نشان بندرعباس، شهیدان جوذری و مرادزاده نیز، با فداکاری در همین مسیر در سال های گذشته جان شیرینشان را تقدیم آسایش شهروندان نمودند یاد کنیم.

مجید سلحشور فرماندار میناب با اشاره به جان باختن آتش نشان بندرعباس هنگام تلاش برای بیرون کشیدن اولین قربانی افزود: پس از جان باختن این آتش‌نشان هرگونه عملیات در محدوده چاه تا زمان رسیدن امکانات وتجهیزات ممنوع اعلام شد.
وی عنوان کرد: متاسفانه سومین قربانی با اصرار خود به درون چاه رفت که وی نیز جان خود را از دست داد.
به گفته فرماندار میناب، هرگونه عملیات تا رسیدن تجهیزات عکسبرداری درون چاه از کرمان متوقف شده است.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=10794
  • کد خبر : 10794
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : موج
  • 1230 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.