تاریخ انتشار : 07 آبان 1401 - 0:12

جزئیات اتهام امنیتی گوگل پلی به روبیکا ، بلاک این اپلیکیشن و پاسخ پلتفرم ایرانی

جزئیات اتهام امنیتی گوگل پلی به روبیکا ، بلاک این اپلیکیشن و پاسخ پلتفرم ایرانی
بیانیه روبیکا در خصوص اخطار گوگل به کاربران برای حذف روبیکا در شرایطی منتشر می‌شود که از امروز کاربرانی که قصد نصب این اپ را داشته‌اند با هشدار امنیتی مواجه شده‌اند.

در حال حاضر کاربران زمان نصب روبیکا از استورهای ایرانی مانند کافه بازار یا مایکت، با هشداری از سوی Play Protect مواجه می شوند. این پیغام درباره در معرض خطر بودن داده های شخصی مانند پیامک ها، عکس ها، صدای ضبط شده، تاریخچه تماس هشدار می دهد.

از طرفی «احسان خرامید» رئیس روابط عمومی وزارت ارتباطات در توییتر چنین اتفاقی را حاصل «رقابت و انحصار شکنی» و همینطور «سناریو نخ نما در مقابل استقبال امیدوار کننده کاربران» از روبیکا نامیده است.

روبیکا در خصوص بلاک شدن توسط Play Protect بیانیه‌ای به شرح ذیل اعلام کرد:

  • از صبح امروز ۶ام آبان‌ماه ۱۴۰۱، سپر ایمنی گوگل اخطاری برای برخی از کاربران روبیکا ارسال کرده‌ است. ما در تلاشیم از طریق ارتباط با گوگل‌پلی درباره جزئیات این اعلان اطلاعات بیشتری کسب کنیم.
    این اتفاق درحالی رخ داده است که روبیکا به تازگی آپدیت جدیدی منتشر نکرده‌ و دسترسی‌های پیشین خود را نیز تغییر نداده و این دسترسی‌ها هم کاملا متعارف و مشابه سایر پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی  است.
    با توجه به اقبال گسترده کاربران به روبیکا که شاهد آن ارسال روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون پیام یکتا توسط نزدیک به ۳۵ میلیون کاربر فعال در ماه اخیر  از میان نزدیک به ۵۰ میلیون نصب فعال است، احتمال وجود انگیزه‌های سیاسی در این اقدام بیش از پیش تقویت می‌شود. هجمه‌ای که به تازگی توسط اپل و به بهانه‌ی تحریم‌های آمریکا علیه ایران اجرا شده بود.
    مطابق آنچه در بیانیه قبلی روبیکا اعلام کردیم، از اعمال محدودیت به دلایل سیاسی و امنیتی برای دسترسی کاربران به سرویس‌های بین‌المللی حمایت نمی‌کنیم اما تلاش پلتفرم‌های بین‌المللی برای ایجاد محدودیت برای کاربران ایرانی را هم برخلاف ادعاهایشان می‌دانیم.
    ما هم‌اکنون درحال بررسی شرایط فنی هستیم و پس از کسب اطلاعات بیشتر جزییات جدید این اتفاق را اطلاع‌رسانی خواهیم‌ کرد.
بخوانید :  شهادت ۳ هرمزگانی در حادثه تروریستی شیراز + اسامی
لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=8845
  • کد خبر : 8845
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : تسنیم
  • 335 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.