تاریخ انتشار : 25 فروردین 1403 - 16:43

توصیه‌های پلیس میناب برای پیشگیری از سرقت موتورسیکلت 

توصیه‌های پلیس میناب برای پیشگیری از سرقت موتورسیکلت 
فرمانده انتظامی شهرستان میناب با هدف پیشگیری و کاهش سرقت موتورسیکلت توصیه های آموزشی لازم را به شهروندان ارایه کرد.

سرهنگ عباس قاسمی در خصوص راه‌های پیشگیری از سرقت موتورسیکلت در سطح شهرستان میناب ، اظهار کرد: از میان جرایم علیه اموال، سرقت موتورسیکلت از جمله سرقت‌های رایج در سطح کشور بوده و دارای اهمیت ویژه‌ای است و آمارها حاکی از آن است که سرقت این وسیله نقلیه به دلیل افزایش قیمت موتور سیکلت و سهولت در سرقت در مقایسه با دیگر سرقت‌ها بیشتر رخ می‌دهد.

فرمانده انتظامی میناب ادامه داد: سارقان با استفاده از فرصت به‌دست آمده وسایل نقلیه‌ای را که فاقد لوازم و تجهیزات ایمنی مناسب بوده و درمکان خلوت پارک باشند یا سوئیچ برروی آن‌هاباقی مانده باشد، به سرقت می‌برند.

وی تصریح کرد: این‌گونه وسایل نقلیه معمولاً به منظور اوراق شدن و استفاده از قطعات و لوازم آن‌ها و یا برای انجام اعمال مجرمانه، مورد سرقت قرار می‌گیرندو خوشبختانه درصد بالایی از این موتورسیکلت های مسروقه توسط پلیس کشف می‌شود.

سرهنگ قاسمی افزود: سارقان حرفه‌ای خودرو و موتورسیکلت، افرادی هستند که از مهارت و سرعت عمل بالایی برای راه‌اندازی و روشن کردن وسایل نقلیه از قبیل قطع سیستم هشدار دهنده، بازکردن درب خودرو و قفل و زنجیر برخوردار بوده و پس از مبادرت به سرقت با انجام جعل اسناد و مدارک اقدام به فروش خودرو می‌کنند.

قاسمی خاطرنشان کرد: با تمام این اوصاف حتی حرفه‌ای‌ترین سارقان خودرو و موتورسیکلت نیز به دنبال سرقت‌های کم دردسر هستند و بالا بودن امنیت این وسایل نقلیه و یا نصب لوازم ایمنی و بازدارنده بر روی آنها، تاحد زیادی باعث می‌شود تا از سرقت این نوع وسایل نقلیه چشم‌پوشی کنند، بنابراین انجام اقدامات پیشگیرانه توسط افراد جامعه را می‌توان اصلی‌ترین گام برای مبارزه با وقوع سرقت موتورسیکلت دانست.

بخوانید :  کشف ۴ تن تخم مرغ قاچاق در سیریک
لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=12586
  • کد خبر : 12586
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : پلیس
  • 278 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.