تاریخ انتشار : 24 خرداد 1402 - 17:02

تعدد سرعت گیرهای شهر میناب معضلی برای رانندگان

تعدد سرعت گیرهای شهر میناب معضلی برای رانندگان
افزایش روز افزون و قارچ گونه سرعتگیر ها در سطح شهر میناب آرامش را از روح و روان شهروندان گرفته و رانندگان را کلافه کرده است.

 وجود سرعت‌گیرهای زیاد در سطح جاده های شهر میناب به یک معضل و چالش تبدیل شده و در خیابان‎‌های مختلف شهر میناب متاسفانه شاهد آن هستیم که مسولان ترافیکی شهر در فواصل چند متری اقدام به ایجاد سرعت‌گیر کرده اند.

می‌توان نمود اصلی این حرکت غیر کارشناسی مسئولان ترافیکی شهر را در بلوار آل محمد ملاحظه کرد که نگاهی گذرا نشان می‌دهد شورای ترافیک میناب در بلوار آل محمد در فواصل بسیار کوتاه اقدام به ایجاد سرعت‌گیرهای متعدد نموده است .

اگر سرعت گیرها را در این بلوار شماره کنیم،در مجموع ۲ لاین رفت و برگشت تعدادشان ۲۵ سرعت گیر می شود که این تعداد خیلی بالاست، آیا نباید برای ایجاد این مهم معیار و اصول خاصی درباره تعداد و فاصله بین دو سرعت گیر از یکدیگر باشد؟

متاسفانه تعدد سرعتگیر ها در این بلوار موجب شده تا زمان طی کردن مسافت درون شهری افزایش پیدا کند که کلافگی و کج‌خلقی رانندگان و سرنشینان خودروها را در پی داشته است.

افزایش روزافزون و قارچ گونه سرعتگیرها در سطح شهر میناب نه تنها آرامش را از شهروندان گرفته، بلکه مشکلاتی از قبیل بالا رفتن مصرف سوخت، استهلاک زودهنگام خودوها ، آسیب دیدن جلوبندی، سیستم ترمز و کلاچ خودرو و افزایش تصادفات جلو به عقب بر اثر ترمز ناگهانی را به دنبال داشته است.

البته در این میان عده ای نیز هستند که از نصب سرعت‌گیرها دفاع می‌کنند و آنرا به نوعی ضامن جان شهروندان و عابرین پیاده می‌دانند اما آیا نصب سرعتگیر تنها راه چاره است؟

فی الواقع به نظر می رسد وجود این همه سرعت گیر در شهر نه تنها راه چاره نبوده بلکه از شهری با فرهنگ پایین رانندگی حکایت می کند که میبایست به جای هزینه کردن و ساختن سرعت گیرهایی که بلای جان خودروها و نیز کلافگی مردم شده است به راه‌اندازی دوربین کنترل سرعت ، پل‌های عابر پیاده و ارتقاءی فرهنگ ترافیک اقدام شود.

بخوانید :  انتخاب داوران مرحله بازخوانی جشنواره تئاتر کمدی میناب

حال سوال این است چرا نباید خروجی جلسات شورای ترافیک میناب به جای سرعت‌گیرها، راه اندازی سیستم هوشمند کنترل ترافیک و پل عابر پیاده باشد تا نیازی به سرعت‌گیرها نباشد؟

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=9939
  • کد خبر : 9939
  • نویسنده : مصیب جعفری زاده
  • منبع خبر : صدای میناب
  • 694 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.