تاریخ انتشار : 28 شهریور 1399 - 11:24
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی میناب؛

تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی به صنعتگران صنایع دستی پرداخت می شود

تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی به صنعتگران صنایع دستی پرداخت می شود
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی میناب از پرداخت تسهیلات بانکی به صنعتگران صنایع دستی متقاضی راه اندازی کارگاه اشتغالزایی خبرداد.

نیما اقتداری از پرداخت تسهیلات بانکی با سود ۴درصد به صنعتگران مینابی خبرداد و اظهار کرد: در راستای حمایت از صنعتگران تسهیلات کم بهره برای صنعتگران صنایع دستی پرداخت می شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی میناب با بیان اینکه این تسهیلات از سقف ۵۰ میلیون تومان تا ۵۰۰ میلیون تومان متفاوت خواهد بود افزود:صنعتگرانی که موفق به اخذ مدرک معتبر از اداره صنایع دستی و میراث فرهنگی شده اند می توانند از این تسهیلات بانکی بهره مند شوند.

وی ادامه داد: تسهیلات بانکی در عرصه های خوس بافی،تلی بافی، گلابتون دوزی، کمه زنی، حصیربافی،چادرشب بافی، پرداخت می شود و تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان ۴ در صد سود بانکی و با بازپرداخت ۲ ساله و۶ ماه تنفس به صندوق کارآفرینی امید برای دریافت تسهیلات معرفی می شوند.

اقتداری اضافه کرد: صنعتگرانی که متقاضی تسهیلات بالاتر از ۵۰۰ میلیون تومان باشند علاوه بر پرداخت ۱۰ درصد سود بانکی ۲ درصد کارمزد سال باید پرداخت کنند و با بازپرداخت ۲ ساله به بانک گردشگری معرفی می شوند.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی میناب  با بیان اینکه ۹۰ دردصد از صنعتگران صنایع دستی میناب را بانوان صنعتگر تشکیل می دهند، گفت: بیشترین شاغلان صنایع ‌دستی شهرستان ‌های میناب بانوان هستن که در روستاها فعالیت دارند.

اقتداری یادآورد شد : ۶ ماه تنفس اعلام شده به معنی تاخیر در بازپرداخت اقساط می باشد و مشمول سود دریافتی در مدت یاد شده خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: مجریان دریافت این تسهیلات به افراد بیمه شده و بیمه نشده، کارگاه های انفرادی و گروهی و شاغل خانگی می باشد که طرح توجیهی براساس فعالیت چه در زمینه تولید، فروش توسعه کارگاه یا راه اندازی و تجهیز کارگاه پرداخت می شود.

بخوانید :  علت کمبود کپسول گاز در شهرستان میناب چیست؟
لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=2738
  • کد خبر : 2738
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : هرمز
  • 1582 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.