تاریخ انتشار : 23 دی 1402 - 21:49

بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس آماده شد

بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس آماده شد
بیمارستان فوق تخصصی ۱۱۲ تختخوابی کودکان بندرعباس که عملیات اجرایی مجدد آن از سال ۱۴۰۰ با مشارکت شرکت پالایش نفت این شهرستان آغاز شده بود، آماده افتتاح برای سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در بازدید از این بیمارستان فوق تخصصی گفت: این بیمارستان در راستای ایفای مسوولیت‌ها و مشارکت‌های اجتماعی شرکت پالایش نفت بندرعباس در زمینی به وسعت ۹ هزار مترمربع در پنج طبقه در مجاورت بیمارستان فعلی کودکان بندرعباس کلید خورد که با عنایت و تاکید ویژه دولت سیزدهم در زمینه توسعه درمان و آموزش پزشکی طی ۲ سال با هزینه پنج هزار میلیارد ریال تکمیل و آماده بهره‌برداری شد.

دکتر غلامعلی جاویدان افزود: با آغاز فعالیت دولت سیزدهم و عزم جدی برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام و به‌ویژه توسعه زیرساخت‌های درمانی، روند پیشرفت بیمارستان ۱۱۲ تختخوابی شرکت پالایش نفت بندرعباس رو به پیشرفت بوده که در سال ۱۴۰۰ به ۳۰ درصد و در سال ۱۴۰۱ به ۴۲ درصد رسید؛ درحال حاضر نیز مراحل ساخت این مرکز درمانی به پایان رسیده و آماده افتتاح در دور دوم سفر رییس جمهور به استان هرمزگان است.

وی بیان کرد: همچنین در کنار تلاش دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برای تامین تجهیزات پزشکی و اداری حدود سه هزار میلیارد ریال از سوی پالایشگاه نفت بندرعباس بابت عملیات عمرانی پروژه هزینه شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: این بیمارستان فوق تخصصی و مدرن شامل بخش‌های اورژانس، آزمایشگاه، تجهیزات تصویربرداری، اتاق‌های عمل، بخش‌های مراقبت‌های ویژه نوزدان و کودکان و بخش‌های بستری است.

ساختمان و امکانات بیمارستان قدیمی کودکان بندرعباس که حتی مراجعه‌کنندگان زیادی از جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان دارد، جوابگوی نیاز مردم هرمزگان نیست به همین منظور تصمیم بر احداث ساختمان جدید بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کودکان در مرکز این استان گرفته شد.

بخوانید :  عملیات اجرایی احداث باند دوم جاده میناب - جاسک آغاز شد
لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=11890
  • کد خبر : 11890
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : ایرنا
  • 315 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.