تاریخ انتشار : 06 آبان 1402 - 8:32

بیش از سه هزار خانوار هرمزگانی زمین رایگان دریافت کردند

بیش از سه هزار خانوار هرمزگانی زمین رایگان دریافت کردند
مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با اشاره به اینکه هشت هزار نفر در این استان متقاضی دریافت زمین در قالب طرح جوانی جمعیت هستند، گفت: در حال حاضر زمین رایگان به سه هزار و ۱۵۰ خانوار مشمول این طرح واگذار شده است.

عباس کمالی افزود: پرونده سایر متقاضیان طرح جوانی جمعیت هرمزگان نیز در حال بررسی است.

وی بیان کرد: افرادی که تاریخ تولد فرزند سوم یا بیشتر آن‌ها بعد از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ است، می‌توانند با مراجعه به سامانه سمن از امکانات دولتی استفاده کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان ادامه داد: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، خانواده‌هایی که حداقل چهار فرزند آن‌ها متولد اول فروردین ۱۳۸۲ و به بعد است می توانند از قانون جوانی جمعیت استفاده کنند.

کمالی اضافه کرد: متقاضیان قانون جوانی جمعیت علاوه بر دریافت زمین ۲۰۰ متری رایگان، برای ساخت آن نیز می‌توانند از تسهیلات پرداختی نهضت ملی مسکن استفاده کنند.

وی افزود: بر اساس قانون در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر همچون بندرعباس زمین برای قانون جوانی جمعیت عرضه نمی‌شود و متقاضیان این شهر می‌توانند در شهرهای مشخص شده اطراف بندرعباس زمین خود را دریافت کنند.

کمالی تصریح کرد: خانواده‌هایی که شرایط یادشده را دارند نیاز به مراجعه به اداره کل راه و شهرسازی نداشته و می‌توانند به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس https://saman.mrud.ir/ مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند.

طرح جوانی جمعیت دغدعه مقام معظم رهبری بوده و به‌ خصوص در نقاط ساحلی هرمزگان و رییس جمهور هم برای افزایش جمعیت در کشور بر این موضوع تاکید دارد.

بخوانید :  ماجرای زیرگرفتن دانشجوی پزشکی در بیمارستان بندرعباس چه بود +فیلم
لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=11211
  • کد خبر : 11211
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : ایرنا
  • 337 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.