تاریخ انتشار : 08 آبان 1402 - 15:02

«بنزین» دغدغه هرمزگانی‌ها / مردمی که چوب سوداگری قاچاقچیان را می‌خورند

«بنزین» دغدغه هرمزگانی‌ها / مردمی که چوب سوداگری قاچاقچیان را می‌خورند
مسئله سوخت در نقاط مرزی و جنوبی کشور به دغدغه مردم تبدیل شده است که از سویی باید مبارزه با قاچاق سوخت صورت بگیرد و از طرفی نیز نیازهای مردم تامین شود که حل این مسئله با برنامه ریزی مدون و رصدپذیر کردن میزان مصرف سوخت در این استان‌ها اتفاق می‌افتد.

تیرماه سال گذشته به دنبال ایجاد صف‌های طولانی در جایگاه‌های سوخت برخی شهرستان‌های شرق استان از جمله میناب، تمامی کارت‌های متعلق به جایگاه‌های سوخت در این مناطق جمع‌آوری شد و این موضوع با موج گسترده‌ای از نارضایتی مردم همراه شد.

میناب به عنوان دومین شهرستان استان هرمزگان در ۹۵ کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده است که جمع‌آوری کارت‌های متعلق به جایگاه‌های سوخت برای استفاده بنزین آزاد، زندگی مردم و قشر‌های مختلف  اغم از فرهنگیان، کارمندان، رانندگان مسافر بر شخصی و … را دچار اختلال کرده است.

علت اصلی جمع‌آوری کارت‌های متعلق به جایگاه‌های سوخت به موضوع «قاچاق بنزین» برمی‌گردد که سوء استفاده بخش کوچکی از جامعه، موجب گرفتاری همه مردم شده است.

یکی از این شهروندان در این باره گفت: بنده یک معلم هستم باید در هفته دو روز یک مسیر ۶۴ کیلومتری را برای رفت آمد مدرسه طی کنم، ایاب و ذهاب فرزندان به مدرسه، رسیدگی به امورات شخصی همه این‌ها را باهم حساب کنید میتوان با ۶۰ لیتر با ماشین رفت و آمد داشت؟ شرکت پخش فرآورده‌های نفتی میناب پاسخی درستی نمی‌دهد که چه برنامه‌ای برای این موضوع دارند.

البته به این موضوع باید اشاره داشت که اجرای این طرح مختص به شهرستان میناب نیست در سطح استان درحال اجراست.

یکی از شهروندان بندرعباسی نیز گفت: محل کار من در یکی از صنایع غرب بندرعباس است و با وسیله شخصی رفت و آمد می‌کنم، شرایط واقعا دشوار شده است مسئولان برای مردم فکری کنند؛ چرا ما باید هزینه افراد سوء استفاده‌گر را پرداخت کنیم، سخت است که شب‌ها در صف‌های عریض و طویل بنزین باشیم و روز‌ها به فعالیت روزمره خود بپردازیم.

مصیب نظری، رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در صد و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس در این خصوص عنوان کرد:  تبلیغات سویی بر شهر بندرعباس نسبت به وضعیت بنزین آن همچنین در شرق و غرب بندرعباس در شهر‌های مختلف کشور صورت می‌گیرد؛ از مسئولین پخش فرآورده‌های نفتی، استاندار و… تقاضا داریم ضربه‌ای که در حال حاضر و آینده خواهیم خورد از صف‌های طولانی بنزین، فروشی گالنی بنزین که چهره نامناسبی دارد را تدبیر و مشکل را حل کنند.

البته که مبارزه با قاچاق سوخت در راستای به تاراج نرفتن منافع ملی از سوی دولت قابل تقدیر است، اما باید به نحوی برنامه ریزی شود که اقشار مختلف جامعه باتوجه به شرایط اقتصادی امروز دغدغه‌ای برای بنزین نداشته باشند.

بخوانید :  ثبت سی و ششمین رکورد جهانی ایمارو توسط توسط ورزشکار مینابی

تغییرات دومینویی مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی میناب

براساس آمار‌های اعلام شده در سال‌های گذشته میناب مقصد قاچاق سوخت کشور محسوب می‌شود، حال با این وضعیت بنزین در سطح شهرستان و استان، چرا شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه میناب باید هر سه ماه به صورت سرپرست مدیریت شود؛ موضوعی که داد مسئولان محلی را نیز در آورده است؛ چرا مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی هرمزگان به یک ثبات مدیریتی باتوجه به بحران‌های موجود نرسیده است، منافع چه افرادی پشت پرده موضوع سوخت وجود دارد.

علیرضا صالحی، دبیر مجمع مطالبه‌گران استان هرمزگان عنوان کرد: متاسفانه امروزه استان هرمزگان در حوزه قاچاق سوخت علاوه بر گازوئیل با بنزین هم گریبان گیر شده است و شاهد صف‌های طولانی جایگاه‌های پمپ بنزین، تخلفات متعدد جایگاه‌ها و عدم مدیریت این موضوع کاملا مشهود است.

وی بیان کرد: آنچه که مهم است تکریم این مردم نجیب است، تا بتوانند به امورات روزمرگی خود برسند و نباید بین فردی که برای گدراندن امورات زندگی خود نیازمند مصرف بنزین است و فردی که به دنبال سوء استفاده از این موضوع است با یک نگاه دیده شود.

صالحی تصریح کرد: نیاز است ساماندهی جدی درخصوص بنزین در منطقه شرق هرمزگان انجام شود، البته در این مدت تلاشهای بسیاری از سوی فرماندار ویژه میناب انجام شده است که میتوان عنوان کرد حلقه مفقوده این موضوع عدم ثبات مدیرینی در شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه میناب است.

وی با اشاره به حضور کمتر از سه ماه سرپرستان به عنوان مدیر در شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه میناب گفت: مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان هرمزگان باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشد، شاهد هستیم شخصی که به عنوان رئیس این مجموعه معرفی میشود تا بخواهد نقشه راه خود را در مسیر ساماندهی موضوع بنزین ترسیم کند بنا به دلایل نامعلوم برکنار میشود.

صالحی با تاکید بر اینکه عدم ثبات مدیریتی منجرب به عدم خدمت رسانی  مناسب به مردم نخواهد شد عنوان کرد: سهمیه‌های سوختی که برای برخی از قایق داران و ماشین آلات کشاورزی قرار میگیرد باید مورد نظارت و بررسی قرارگیرد، برخی از گزارشات گویای این موضوع است که برخی از این دستگاه‌ها وجود خارجی ندارند؛ البته این موضوع فقط در حد یک گزارش است که دستگاه‌های نظارتی و متولیان امر باید این موضوع را بررسی کنند.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=11246
  • کد خبر : 11246
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : دانشجو
  • 233 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.