تاریخ انتشار : 04 شهریور 1399 - 15:30

بندر تیاب؛ هر سال «در محاصره آب»/ مسئولان همچنان در انتظار تخصیص اعتبار برای احداث سیل بند! + فیلم

بندر تیاب؛ هر سال «در محاصره آب»/ مسئولان همچنان در انتظار تخصیص اعتبار برای احداث سیل بند! + فیلم
بالا آمدن چندین باره آب دریا در بندر تیاب و نواحی ساحلی نشین استان هرمزگان موضوع تازه ای نیست، سال‌ها است مردم منطقه با این مشکل روبرویند، اما با این وجود مسئولان به فکر رفع این مسئله نیستند در صورتی که احداث سیل‌بند می تواند یکی از راه‌های نجات مردم از این گرفتاری باشد.

به گزارش صدای میناب به نقل از خبرگزاری ایلنا « بندر تیاب » یکی از بنادر قدیمی در استان هرمزگان است که سال‌هاست اجرا نشدن بعضی از اقدامات و طرح ها، سبب بروز مشکلاتی برای ساکنان آن شده است.

بالا آمدن آب دریا هنگام جزر و مد اگرچه یک امر طبیعی است، اما برای جلوگیری از ایجاد مشکل برای ساکنان ساحلی نشین، راه حل‌های زیادی از جمله ایجاد سیل بند و یا موج شکن وجود دارد، تا زندگی مردم در چنین شرایطی دچار چالش  نشود.

در این منطقه، بالا آمدن آب دریا ماهیانه چندین بار اتفاق می‌افتاد و منازل مردم در محاصره آب دریا قرار می‌گیرد و در برخی از موارد موجب آب گرفتگی منازل می‌شود.

متاسفانه با وجود اینکه مسئولان شهرستان میناب کاملا از مشکل باخبرند، به هنگام این اتفاق فقط به بازدید از منطقه اکتفا می‌کنند و اقدام عملی تاکنون برای حل مشکل صورت نگرفته است.

محمود غلامی شورای شهر  تیاب در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار کرد: حدود سه سالی است که آب دریا بیش از حد بالا می‌آید و سبب بروز مشکلاتی برای اهالی و ساکنان می‌شود.

وی افزود: هنگام بالا آمدن آب دریا، عبور و مرور برای اهالی به ویژه دانش آموزان مدارس سخت می‌شود و برای عبور و مرور مجبورند که دل به آب دریا زده که احتمال خطر غرق شدگی نیز وجود دارد.

غلامی گفت: این مشکل را می‌توان با احداث یک سیل بند حل کرد و چون دهیاری توان احداث این سیل بند را ندارد مسئولان در انتظار اعتبار هستند تا مشکل را برطرف سازند.

ابوذر اوج هرمزی یکی از ساکنین دهستان تیاب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا نیز گفت: اینجا تیاب است فکر نکنید روستا را سیل برده ،خیر این  آب دریا است که  روستا را فراگرفته است.

بخوانید :  ویژه بی خاصیت/ میناب فقط عنوان فرمانداری ویژه را یدک می کشد

آب تا درب ورودی منازل آمده و اگر کودکی بخواهد از این کوچه‌های پر از آب عبور کند احتمال غرق شدگی آن وجود دارد.

 مرتضی فیروزی عضو تعاونی گردشگری تیاب هم خاطر نشان کرد: آب تقریبا بعد از ۲ساعت سطح روستا را فرامی‌گیرد و ما نگران کودکان‌مان هستیم. امیدوارم مسئولان به دادمان برسند.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=2346
  • کد خبر : 2346
  • نویسنده : مرضیه علی نژاد
  • منبع خبر : ایلنا
  • 1909 بازدید
  • يک دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0
  1. سلام
    خداقوت به دوستی که این مشکل چندساله مردمان بندر تیاب به تصویرکشیدن بندرتیاب یکی از قدیمی ترین واولین بندرگاه کشوربوده و هست چرابایدماشاهداین مشکلات باشیم ایران پرازگنج ولی مردمانش بی بحره چرا جواب این چراچکسی خواهد داد.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.