تاریخ انتشار : 05 آذر 1402 - 8:31

بلاتکلیفی شهروندان مینابی از کمبود گاز مایع

بلاتکلیفی شهروندان مینابی از کمبود گاز مایع
چندین ماه است که سیلندر گاز مایع در شهرستان میناب، مشکلات متعددی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

مشکل تأمین گاز مایع در شهرستان میناب گویا خیال حل‌شدن ندارد و ایستگاه کمبود سیلندر گاز مایع این بار به میناب رسیده است و کمیاب شدن آن از روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۲ تاکنون، شهروندان مینابی را با مشکلات متعددی روبرو کرده است.

شهروندان مینابی هر روز در آغازین ساعات روز و آخر هفته، سیلندر به دست، خود را به صف‌های طولانی می‌رسانند تا شاید بتوانند حداقل یک سیلندر برای پخت‌ و پز تهیه کنند.

با توجه به اینکه این شهرستان از نعمت لوله‌کشی گاز محروم است، این روزها نایاب شدن سیلندر گاز مایع شهروندان را دچار سردرگمی کرده و خواستار پیگیری مسئولان برای حل این مشکل شدند.

یکی از شهروندان مینابی با اشاره به اینکه در این شهرستان مردم برای مصارف خانگی هنوز از سیلندر گاز مایع استفاده می‌کنند، بیان کرد: متأسفانه در روزهای فصل پاییز و زمستان، بیشتر اوقات، صرف ایستادن در سه الی چهار ساعت در صف انتظار برای دریافت سیلندر گاز مایع می‌شود.

شهروند دیگری با ابراز گلایه از ایستادن مردم در صف‌های طولانی گاز مایع هم تصریح کرد: متأسفانه برخی مواقع علاوه بر اینکه سه ساعت در صف بوده‌ایم، به دلیل کمبود نتوانسته‌ام سیلندر گاز مایع دریافت و مجبور به استفاده از چراغ‌های خوراک‌پزی شدیم.

۲۲۰ تُن سهمیه گاز مایع جوابگوی نیاز شهروندان نیست

رئیس شرکت آنامیس گاز و میناب سیلندر خواستار افزایش سهمیه گاز شهرستان میناب شد و افزود: این سهمیه، جوابگوی نیاز شهروندان نمی‌باشد.

مهدی صادقی با بیان اینکه بالغ بر ۲۰ سال در این عرصه فعالیت دارم، اذعان داشت: در گذشته سهمیه گاز شهرستان میناب، ماهیانه ۴۰۰ تُن بود ولی در حال حاضر که به صورت سامانه‌ای توزیع می‌شود، به ۲۲۰ تُن افزایش یافته که باز هم این مقدار، جوابگو مردم شهرستان میناب نیست.

بخوانید :  انجام زایمان بی درد و رایحه درمانی در بیمارستان خلیج فارس بندرعباس

وی افزود: طبق سهمیه‌بندی در سامانه ثبت‌شده در ماه، به هر خانوار بایستی چهار سیلندر گاز داده شود ولی با این وضعیت، دو عدد سیلندر گاز به خانوارها نمی‌رسد لذا بایستی مسئولان ذیربط چاره‌اندیشی کنند چرا که مصرف گاز زمستانی با تابستان فرق دارد، در زمستان مصرف بالاست و حتی در مناسبت‌های سال مثل محرم‌ عید نوروز و غیره باید کارشناسی شود.

پیگیر افزایش ناوگان توزیع گاز مایع در میناب هستیم

معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: برای رفع این مشکل، پیگیری افزایش ناوگان توزیع گاز مایع در شهرستان هستیم تا این کمبود در روزهای آینده، در شهرستان رفع شود.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=11511
  • کد خبر : 11511
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : هرمز
  • 360 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.