تاریخ انتشار : 02 فروردین 1403 - 22:31

افزایش نگران کننده مجروحان تصادفات جاده‌ای در هرمزگان

افزایش نگران کننده مجروحان تصادفات جاده‌ای در هرمزگان
مجروحان تصادفات جاده‌ای هرمزگان ۲۱ درصد رشد را نشان می دهد.

سرهنگ مهدی نیکبخت رئیس پلیس راه استان هرمزگان امروز اظهار کرد: طرح نوروزی پلیس از ۲۴ اسفند آغاز و تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ در جاده‌های هرمزگان اجرا می‌شود.

رئیس پلیس راه هرمزگان اذعان داشت: در این مدت تصادفات منجر به فوت در جاده‌های استان ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است وهمچنین شاهد افزایش ۲۱ درصدی شمار مجروحان تصادفات جاده‌ای از آغاز طرح نوروزی تا کنون بوده ایم.

وی افزود: در اجرای این طرح بیش از ۴ هزار نیروی پلیس و امدادی با ۴۰۰ خودرو در جاده‌های هرمزگان حضوری فعال و شبانه روزی دارند.

رئیس پلیس راه استان هرمزگان تصریح کرد: سرعت و سبقت غیر مجاز، توجه نکردن به جلو، نبستن کمربند ایمنی از عمده تخلفات راهنمایی و رانندگی است.

سرهنگ نیکبخت گفت: ۷۹ دستگاه دوربین ثابت و ۳۵ دوربین سیار هم در جاده‌های استان مستقر است.

رئیس پلیس راه هرمزگان همچنین تأکید کرد: با وجود اینکه سرعت و سبقت را می توان با سامانه های هوشمند کنترل و نظارت کرد، اما عامل خستگی و عدم توجه به جلو باید توسط شخص راننده به عنوان اصل اساسی در رانندگی مورد توجه قرار گیرد.

وی یکی از عوامل ایجاد تصادف بالاخص در ایام نوروز را تعجیل در رسیدن به مقصد عنوان کرد و ادامه داد: متأسّفانه در ایام نوروز به دلیل ترافیک سنگین تردد و بی حوصلگی، شاهد تعجیل در رسیدن هستیم که همین مسئله احتمال تصادف را به شدت افزایش می دهد.

سرهنگ نیکبخت در پایان توصیه کرد که رانندگان حتما برای سفرهای نوروزی با توجه به حجم بالای تردد از راننده جایگزین استفاده کرده و در مسافت‌های طولانی حتما جابه جایی راننده را داشته باشند.

بخوانید :  اعمال محدودیت برای سفر به «هرمز» در ایام نوروز؛ مسافران ثبت نام کنند
لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=12346
  • کد خبر : 12346
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : فارس
  • 717 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.