تاریخ انتشار : 15 مرداد 1402 - 22:36

افزایش نرخ رشد باروری در هرمزگان / پیشتازی جاسک، میناب و بندرلنگه در رشد جمعیت

افزایش نرخ رشد باروری در هرمزگان / پیشتازی جاسک، میناب و بندرلنگه در رشد جمعیت
رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به افزایش نرخ رشد باروری استان نسبت به سال قبل گفت: استان هرمزگان با افزایش نرخ رشد باروری از ۱.۹۳ در سال ۱۴۰۰ به ۲.۱ در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

دکتر جاودان با بیان اینکه شهرستان جاسک بالاترین نرخ رشد باروری در استان را دارد افزود : شهرستان جاسک با نرخ رشد باروری ۲.۶۷ بالاترین نرخ رشد باروری استان هرمزگان را دارد و بعد از آن شهرستان های میناب با ۲.۴۶ و بندرلنگه با نرخ رشد ۲.۳۶ جزء شهرستان های با نرخ رشد مطلوب است‌.

وی با اشاره به اینکه برنامه جوانی جمعیت و فرزندآوری جزء اولویت مهم کشور است بیان کرد: بررسی علل و عوامل تعیین کننده نرخ رشد باروری و فرزندآوری در استان و همچنین آموزش مناسب به جامعه، آموزش مهارت های زندگی و ارائه خدمات مطلوب و مورد نیاز و نقش بهورز و مراقب سلامت در روستا، از عوامل تسریع کننده در برنامه جوانی جمعیت و فرزندآوری است.

دکتر غلامعلی جاودان خاطرنشان کرد: ۱۲ هزار زوج نابارور در استان شناسایی شده است که نیازمند مداخله جدی و اساسی جهت شناسایی و رفع مشکل این زوجین هست که با آموزش درست، اصلاح سبک زندگی و مداخلات درمانی می توان این آمار را کاهش داد.

وی در مقایسه شاخص تعداد تولد و فرزندآوری در گروه های مختلف سنی زنان هرمزگانی طی سال‌های ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تصریح کرد: بالاترین رشد نرخ باروری زنان استان در ۲ گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ سال و ۲۵ تا ۲۹ سال است.

گفتنی است؛ در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه در خصوص بهره وری کامل مرکز ناباروری سطح سه در مجتمع پیامبر اعظم(ص)، راه اندازی مهد کودک پردیس دانشگاه، تامین فضای فیزیکی جهت راه اندازی مرکز نفس (زیرنظربسیج جامعه پزشکی)، فعالیت کمیته پایش و نظارت و همچنین بررسی نرخ رشد جمعیت در شهرستان های استان هرمزگان گفتگو و برنامه ریزی انجام شد.

بخوانید :  نرخ خرید توافقی لیمو ترش در رودان اعلام شد
لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=10416
  • کد خبر : 10416
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : ندای هرمزگان
  • 281 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.