تاریخ انتشار : 20 فروردین 1403 - 0:07

استقبال ۸۹ درصدی گردشگران نوروزی از خور گردشگری بندر تیاب

استقبال ۸۹ درصدی گردشگران نوروزی از خور گردشگری بندر تیاب
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: در ایام سفرهای نوروزی بندر تیاب با ۸۹ درصد افزایش در رتبه نخست و جاسک با هشت درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته در رتبه بعدی قرار گرفت.

حمیدرضا محمدحسینی تختی روز یکشنبه ۱۹ فروردین‌ ماه سال جاری در تشریح عملکرد بنادر مسافری و گردشگری شرق در نوروز ۱۴۰۳ اظهار کرد: ۵۸۶ هزار و ۸۱۶ مسافر و گردشگر از طریق این بنادر جابه‌جا شدند.‌

وی ادامه داد: در جزیره هرمز ۲۲۷ هزار و ۱۶۳ مسافر و گردشگر و نیز ۲ هزار و ۸۶۱ تردد دریایی از ابتدای طرح تسهیل سفرهای نوروزی تا پایان طرح به ثبت رسید.

به گفته مدیر بنادر شرق هرمزگان؛ بندر شهید حقانی با تردد ۳۱۵ هزارو ۳۴۷ مسافر و گردشگر به بنادر شهید ذاکری(قشم) و هرمز و بالعکس بیشترین میزان این جابجایی‌ها را به خود اختصاص داد.

محمدحسینی گفت: در مسیر بین المللی بندر شهید باهنر به بندر شارجه نیز در ایام‌ تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ و اجرای طرح تسهیل سفرهای دریایی یکهزار و ۴۴۴ مسافر رفت‌وآمد کردند.

وی در خصوص گردشگری دریایی در این ایام نیز با اشاره با رفت‌وآمد ۳۹ هزارو ۶۸ گردشگر از خورهای تفریحی و گردشگری بنادر تیاب و جاسک، گفت: در این ایام بندر تیاب با ۸۹ درصد افزایش در رتبه نخست و جاسک با هشت درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته در رتبه بعدی قرار گرفت.

“بندرتیاب” شهرستان میناب آخرین نقطه از ساحل مکران در بخش غربی در هرمزگان در گذشته یکی از بنادر مهم استان هرمزگان بود که فعال‌ترین مرز دریایی برای صادارت و واردات کالا‌ها در منطقه به شمار می‌رفت.

این بندر تاریخی غیر از ظرفیت‌های اقتصادی، جاذبه‌های توریستی و گردشگری بسیاری نیز دارد.

وجود انواع پرندگان دریایی، ۴ هزار هکتار جنگل‌های مانگرو (حرا) و ۴۵ هزارهکتار تالاب بین المللی از جاذبه‌های گردشگری بندر تاریخی تیاب است.

بخوانید :  اعلام مسیر‌های راهپیمایی روز قدس در شهرستان‌های هرمزگان
لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=12486
  • کد خبر : 12486
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : ایلنا
  • 191 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.