تاریخ انتشار : 01 اردیبهشت 1402 - 17:37

ابراز نگرانی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان از وضعیت قاچاق سوخت

ابراز نگرانی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان از وضعیت قاچاق سوخت
امام جمعه بندرعباس با اشاره به قاچاق سوخت در استان گفت: سوخت‌برها در حال حاضر با خودروهای بدون پلاک با سرعت بالا در جاده‌های استان تردد می‌کنند که امری غیر قانونی و خطرناک است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس با اشاره  سخنان خود به مسائل مرتبط با حوزه راه‌های استان پرداخت و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مسائل در حوزه حمل و نقل و جاده‌های استان بحث قاچاق سوخت و خودروهای سوخت بر هستند. 

وی با تاکید بر اینکه وضعیت قاچاق سوخت در استان نگران کننده شده، اظهار داشت: قاچاق سوخت مسئله ای چند بعدی و نوعی هنجارشکنی در برابر قوانین کشور است، سوخت‌برها در حال حاضر با خودروهای بدون پلاک با سرعت بالا در جاده‌های استان تردد می‌کنند که امری غیر قانونی و خطرناک است. 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: در مسئله سوخت قاچاق یک بحث دیگر این است که برخی کامیون داران به فروش سوخت سهمیه‌ای خود روی آورده‌اند و عملا از کامیون برای مباحث حمل و نقل استفاده نمیکنند و از سویی دیگر در برخی مناطق دانش آموزان به امید حضور در قاچاق سوخت درس را رها می‌کنند، مشکل دیگر در حوزه قاچاق سوخت ناایمن شدن جاده‌ها و قربانی شدن گاه و بی گاه افراد بیگناه است، باید این چالش ها حل شود. 

وی ادامه داد: در برخی از مسیرهای مواصلاتی استان نیز شاهد تلفات زیادی هستیم و سالانه تصادفات زیادی در این مسیرها به علت نامناسب بودن مسیر رخ می‌دهد که محور بندرلنگه به بندر چارک از این دست محورها است، مسئولان فکری اساسی برای تامین امنیت این مسیر خطرناک کنند تا شاهد این حجم از تلفات انسانی نباشیم.

امام جمعه بندرعباس به اغتشاشات سال گذشته اظهار داشت: در حال حاضر پس از گذشت چند ماه از آن حوادث می‌توان این چنین تحلیل کرد که دشمنان برای از بین بردن هویت زن مسلمان برنامه ریزی کرده‌اند. 

بخوانید :  اولین جلسه علنی و داغ شورای شهر میناب / انتقادات آتشین غلام کمالی از شهرداری میناب

عبادی‌زاده افزود: بانوان همواره نقش پر رنگی در این انقلاب داشته‌اند و در کنار همسران و فرزندانشان از کشور در هنگام جنگ و سایر مواقع که انقلاب به آنان نیاز داشت دفاع کرده‌اند و نسلی مخلص و مومن تربیت کرده‌اند. 

امام جمعه بندرعباس گفت: آنچه مشخص است این است که دشمنان و جوامع غربی از زنان مسلمان و انقلابی کینه دارند و به جایگاه و مقام مادر را نشانه گرفته‌اند، جوامع غربی زن را کالایی ابزاری می‌دانند در جامعه ایرانی هم به دنبال این هستند و باید مراقب بود. 

وی تصریح کرد: البته زنان جامعه فهیم هستند و درک درستی از نقشه‌های دشمن دارند اما نباید از کار فرهنگی غافل بود و بایستی نهادهای مرتبط به وظایف خود در این زمینه عمل کنند. 

 عبادی زاده در ادامه با اشاره به سالروز ارتش و سپاه، از این دو بازوی کشور به عنوان منابع تولید قدرت یاد کرد و گفت: ۲۹ فروردین روز ارتش و ۲ اردیبهشت روز تاسیس سپاه است، در حال حاضر این دو نیروی مهم منابع مهم تولید قدرت کشور هستند. 

وی افزود: ارتش در مرزها امنیت کشور را تامین کرده و هم اکنون با حضور مقتدرانه در آب‌های بین المللی اقتدار کشور را به رخ دشمنان نظام می‌کشد و سپاه نیز در اوج قدرت حافظ انقلاب بوده و آثارش در کشورهای مقاومت قابل مشاهده است. 

 عبادی زاده گفت: دشمن همواره می‌خواهد بین این دو نیروی توانمند کشور اختلاف افکنی کند اما با هدایت امام راحل و رهبر معظم انقلاب این دو در کنار هم به تامین امنیت و افزایش قدرت کشور می‌پردازند. 

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=9457
  • کد خبر : 9457
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : تسنیم
  • 274 بازدید
  • يک دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0
  1. هیچکس در باره سوخت نه ورود جدی می‌کنه نه اظهار نظر چون خیلیا ذینفعان و ….

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.