تاریخ انتشار : 24 مرداد 1401 - 19:37

آمار ضد و نقیض تعداد فوتی‌های عقرب گزیدگی در روستای چاهنان میناب

آمار ضد و نقیض تعداد فوتی‌های عقرب گزیدگی در روستای چاهنان میناب
این روز‌ها موضوع هجوم عقرب‌ها به منازل مسکونی به ویژه روستا‌های شرق هرمزگان به تیتر اصلی رسانه های محلی استان تبدیل شده است.

به گفته فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، هر سال بین ۴ تا ۵ هزار نفر در استان هرمزگان مورد گزش عقرب قرار می‌گیرند و به طور میانگین ۱۰ نفر جان خود را از دست می‌دهند.

امسال اما با توجه به بارش‌های سیل آسای اخیر هجوم عقرب‌ها به منازل مسکونی در روستا‌های استان بیشتر شده و نگرانی مردم را دوچندان کرده است.

عقرب‌ها خود را به خانه‌های مردم و رختخواب‌ها رسانده اند و افراد زیادی را نیش می‌زنند.

روز گذشته خبری درباره فوت ۵ نفر بر اثر عقرب گزیدگی از ابتدای امسال در روستای چاهنان بخش سندرک شهرستان میناب در برخی خبرگزاری ها و فضای مجازی منتشر شد که فرماندار ویژه شهرستان میناب و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان این موضوع را تکذیب کردند.

به گفته مجید سلحشور در این مدت تنها یک زن فوت شده که شبکه بهداشت اعلام کرده این جان باخته نیز سابقه گزش به وسیله نیش عقرب نداشته است.

علی اخلاصی عضو شورای روستای چاهنان نیز گفت:آمار ۵ فوتی مربوط به سال‌های گذشته است.

اما در این بین احمدی عضو شورای اسلامی روستای چاهنان می‌گوید که یکی از افراد این روستا اوایل ماه محرم امسال بر اثر عقرب گزیدگی جان خود را از دست داده است.

به هرحال با وجود آمار متناقض درباره تعداد فوتی‌های ناشی از عقرب گزیدگی در استان هرمزگان، نباید درخصوص تعداد بالای افرادی که مورد گزش عقرب قرار گرفته اند شک کرد چراکه طبق گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هر سال بین ۴ تا ۵ هزار نفر مورد گزش نیش عقرب قرار می‌گیرند و این آمار بسیار نگران کننده است.

بخوانید :  قیمت کنونی لیموترش به ضرر باغداران است

مردم این روز‌ها از مسئولان دو توقع مهم دارند؛ اول اینکه با بهسازی محیط و سم پاشی به آن‌ها در مقابله با عقرب‌ها کمک کنند و دوم اینکه آمار واقعی افرادی که مورد گزش عقرب قرار گرفته اند و شمار جانباختگان را اعلام کنند.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=8541
  • کد خبر : 8541
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران
  • 1006 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.