تاریخ انتشار : 16 دی 1402 - 22:06

آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال در هرمزگان

آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال در هرمزگان
رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: مرحله نخست واکسیناسیون ۱۸۴ هزار و ۳۵۵ کودک زیر پنج سال در این استان علیه بیماری فلج اطفال آغاز شده و تا ۱۹ دیماه ادامه دارد.

دکتر غلامعلی جاودان روز شنبه در مراسم برگزاری نخستین مرحله طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان با اشاره به اینکه در مرحله نخست ۵۷۶ هزار و ۳۹ خانوار تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند، افزود: گروه هدف این طرح که شامل ۱۶۸ هزار و ۲۲۰ نفر از این کودکان ایرانی و ۱۶ هزار و ۱۳۵ نفر غیر ایرانی بوده، متولدین ۱۶ دی‌ماه ۱۳۹۷ به بعد هستند.

وی با اشاره به نحوه اجرای این طرح در بندرعباس بیان کرد: این طرح در مناطق روستایی و حاشیه شهر بندرعباس به‌صورت خانه به خانه توسط تیم‌های عملیاتی و در سایر مناطق شهری بندرعباس نیز با مراجعه حضوری والدین به مراکز و پایگاه‌های بهداشتی نزدیک محل سکونت‌شان انجام می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: در سایر نقاط استان نیز به صورت خانه به خانه توسط یکهزار و ۴۷۴ تیم عملیاتی ۲ نفره بهداشتی با کارت شناسایی مورد تایید دانشگاه با مراجعه به درب منازل هم‌استانی‌ها و خوراندن ۲ قطره خوراکی فلج اطفال اجرایی می‌شود.

دکتر جاودان یادآورشد: ۲ هزار و ۶۲۲ پرسنل بهداشتی نیز در این طرح ملی مشارکت دارند، همچنین ۷۷۳ نفر از داوطلبان سلامت نیز در طرح خوراندن فلج اطفال با مرکز بهداشت استان همکاری می‌کنند.

فرماندار بندرعباس نیز در این مراسم گفت: اگر بتوانیم از ظرفیت مردم در زمینه پیشگیری بیماری‌ها از فلج اطفال استفاده کنیم، موفق خواهیم بود؛ همان‌طورکه در زمان بیمایر کرونا نقش مردم در پیشگیری بسیار پررنگ بود.

حبیب بهادری، با بیان اینکه پیشگیری بسیار مهم است و ما باید نقش مردم را در این زمینه تعریف کنیم، اظهار کرد: در زمینه فلج اطفال اگر امروز آمار ما به صفر رسیده است، نتیجه تلاش‌های مردمی و کمک‌های تخصصی وزارت بهداشت بوده است.

بخوانید :  ۱۵ دیماه اعلام نهایی تائیدصلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس در هرمزگان

گفتنی است، مرحله دوم طرح واکسیناسیون فلج اطفال در هرمزگان از ۱۴بهمن‌ماه آغاز و تا ۱۷ بهمن‌ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=11837
  • کد خبر : 11837
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : ایرنا
  • 109 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.