تاریخ انتشار : 02 دی 1402 - 19:07

آغاز برداشت گوجه فرنگی از مزارع هرمزگان /خرید از کشاورز ۱۵ هزار و ‌فروش به مردم ۶۰ هزار‌‌

آغاز برداشت گوجه فرنگی از مزارع هرمزگان /خرید از کشاورز ۱۵ هزار و ‌فروش به مردم ۶۰ هزار‌‌
مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی هرمزگان از آغاز فصل برداشت گوجه فرنگی از مزارع استان خبر داد و گفت:پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۶۵۰ هزار تن گوجه برداشت و روانه بازار شود.

استان هرمزگان با آب و هوای متبوع، به عنوان یکی از اصلی‌ترین تولید کنندگان گوجه فرنگی کشور است که مزارع زیادی در فصل پاییزه زیر کشت این محصول پر طرفدار می‌رود.

در همین زمینه سید رضا امیری زاد مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به آغاز فصل برداشت گوجه فرنگی از سطح مزارع استان گفت: از نیمه‌های آذرماه برداشت گوجه فرنگی از مزارع هرمزگان در شهرستان پارسیان آغاز شده است. 

وی افزود: به تدریج روند برداشت محصول از سایر مزارع استان به ویژه در بخش کهورستان بندر خمیر، میناب، بندرعباس و رودان نیز آغاز و محصولات تولیدی روانه بازار هدف می‌شوند. 

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به اینکه برداشت محصول گوجه فرنگی تولیدی استان تا اردیبهشت سال آینده ادامه دارد گفت: در استان هرمزگان ۱۳ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی زیر کشت گوجه فرنگی رفته‌اند و مطابق برآورد‌ها امسال هرمزگان بالغ بر ۶۵۰ هزار تن گوجه فرنگی تولید و به بازار عرضه می‌کند. 

وی گفت: گوجه تولیدی استان به صورت نشا کاشته شده و از طریق آبیاری تحت فشار هم بحث آبیاری محصولات انجام شده تا با صرفه جویی حداکثری گوجه تولید و روانه بازار شود. 

امیری زاد گفت: هرمزگان رتبه دوم تولید گوجه کشور را در اختیار دارد، محصولات تولیدی استان علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی به ویژه بازار تهران، به کشور‌های مختلف نیز صادرات می‌شود. 

وی در ادامه به بحث اختلاف قیمت گوجه فرنگی از سر مزرعه تا رسیدن به دست مصرف کننده واقعی نیز اظهار داشت: مسئولیت تعیین قیمت محصولات کشاورزی و نظارت بر عهده ارگان‌های دیگری است. در حال حاضر قیمت گوجه سر مزرعه در استان هرمزگان ۱۵ و در نهایت ۲۰ هزار تومان است، اما همین محصول در سایر استان‌ها با قیمت‌هایی در حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد. 

بخوانید :  برپایی پنجشنبه بازار در حاجی آباد + فیلم

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: این مسئله را تا حدودی ظلم به کشاورز می‌دانیم که با مشقت محصول تولید می‌کند، اما سود بیشتر نصیب دلالان می‌شود. 

وی ادامه داد: دیگر عامل موثر در تفاوت قیمت گوجه از مزرعه تا رسیدن به دست مصرف کننده بازه زمانی ۴۵ روزه‌ای است که بین رسیدن محصول گوجه از هرمزگان با سایر استان‌ها به وجود می‌آید در این ۴۵ روز با توجه به کاهش عرضه، قیمت بالاتر می‌رود، اما انتظار داریم با افزایش برداشت محصول از مزارع هرمزگان و تزریق به بازار قیمت‌ها کمی متعادل‌تر شود.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=11678
  • کد خبر : 11678
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران
  • 255 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.