تاریخ انتشار : 08 تیر 1400 - 19:37

آشفته بازار مرغ در هرمزگان/ مرغ از طریق پست توزیع می شود

آشفته بازار مرغ در هرمزگان/ مرغ از طریق پست توزیع می شود
بنا بر تصمیم وزارت صمت، توزیع مرغ با استفاده از زیرساخت پست از امشب بصورت آزمایشی در سطح استان هرمزگان و از شنبه در کشور آغاز می‌شود.

مرغ یکی از مواد غذایی سبد خانوار در ماههای اخیر به یک معضل تهیه و توزیع تبدیل شده است. بسیار از مراکز عرضه مرغ در استان به دلیل نبود گوشت مرغ رو به تعطیلی گذاشته است. در این بین علیرغم وجود مرغداری‌های بزرگ در استان همچنان با تأمین و توزیع مرغ در استان روبرو هستیم.

ایرج حیدری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان پیش از این علت نبود مرغ در استان را قاچاق مرغ به استان‌های همجوار همچون شیراز و کرمان عنوان کرده بود. قیمت بالای عرضه مرغ در استان‌های فارس و کرمان تولیدکنندگان و پرورش دهندگان مرغ در استان را با وسوسه سود بیشتر روبرو کرده بود.

طرح توزیع مرغ با استفاده از زیرساخت پست

معاون دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست طرح نظارت بر روند توزیع گوشت مرغ با زیرساخت پست جمهوری اسلامی گفت: این طرح از شنبه ۱۱ تیرماه باید در کل کشور گسترش یابد.

حمید محله‌ای افزود: بر روی محموله‌های مرغ کشتارگاه‌ها قبل از ارسال به خرده فروشی، عمده فروشی، قطعه بندی‌ها و رستوران‌ها باید با زیرساخت پست بارکد نصب شده و این بارکد در مقصد بازخوانی و توسط تحویل گیرنده دریافت شود.

وی گفت: این تایید به صورت سیستمی از شرکت پست به سامانه جامع تجارت وزارت صمت انتقال می‌یابد و به این ترتیب با رصد حلقه نهایی پس از کشتارگاه، تحویل دهنده و تحویل گیرنده را در سامانه مستندسازی می‌کنیم.

به گفته معاون دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت، در این طرح از زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری از جمله سامانه جامع تجارت و زیرساخت شرکت ملی پست برای مرسولات پستی استفاده می‌شود و زیرساخت جدیدی به آن اضافه نمی‌شود.

بخوانید :  تلف شدن ۳۵ راس قوچ و میش وحشی در بشاگرد

محله‌ای افزود: همه کشتارگاه‌های استان هرمزگان موظفند میزان کشتار را در سامانه صمت درج کنند و همه سطوح اعم از عمده فروشی تا خرده فروشی باید در سامانه جامع تجارت نام نویسی کنند.

در ادامه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت : طرح توزیع مرغ با استفاده از زیرساخت پست از امشب در هرمزگان با همکاری دستگاه‌های متولی آغاز می‌گردد.

خلیل قاسمی در این شرایط حساس باید محکم و با اقتدار با همکاری نهادهای نظارتی و قضائی بر تولید و توزیع گوشت مرغ نظارت کنیم تا مردم با کمبودی مواجه نشوند.

وی عنوان کرد: نظارت بر تولید و توزیع مرغ یک‌مسیر و یک روند است که باید تمامی آن را به درستی دنبال کنیم و هیچ بخشی بدون نظارت نماند؛ دراین صورت در سریع‌ترین زمان ممکن به نتیجه خواهیم رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان افزود: هدف ما حمایت از تولید و تولیدکننده است و نظارت‌های سازمان در راستای حمایت از تولید و تولیدکنندگان و برخورد با افرادی است که ممکن است با تخلف احتمالی کارشکنی و فرصت طلبی کنند.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=5092
  • کد خبر : 5092
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : مهر
  • 1043 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.