تاریخ انتشار : 10 مهر 1400 - 20:13

کمبود مراکز واکسیناسیون در شهر میناب

کمبود مراکز واکسیناسیون در شهر میناب
مدتی است که مردم شهر میناب از کم بودن مرکز واکسیناسیون کرونا و زمان‌بندی نامطلوب ساعت کاری این مراکز گلایه‌مند هستند

در شهر میناب تنها دو مرکز واکسیناسیون هلال احمر و مسجد جامع مشغول به فعالیت بودند که شاهد ازدحام جمعیت باتوجه به کمبود مراکز واکسیناسیون در شهر میناب بودیم.

با توجه به افزایش سرعت‌ در روند واکسیناسیون نیاز است تعداد مراکز واکسیناسیون بیشتر شود و فعالیت آنان به‌صورت شبانه روزی انجام گیرد.

اختیار با مدیر شبکه و مسئولان شهرستان

نوروزیان در خصوص کمبود مراکز واکسیناسیون در میناب اظهارداشت: مدیر شبکه‌ بهداشت و درمان و مسئولان شهرستانی این اختیار را دارند به هر تعدادی که فکر می‌کنند مراکز تجمیعی واکسیناسیون را افزایش دهند و مخالفتی در این خصوص وجود ندارد.
وی عنوان کرد: تنها باید از نظر اختصاص نیروی واکسیناتور به شبکه بهداشت و درمان کمک شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: واکسن مورد نیاز به هر اندازه‌ای که نیاز باشد اختصاص داده خواهد شد.

کمبود نیرو تنها دلیل

این‌طور که پیداست تنها مشکلی که وجود دارد کمبود نیروی انسانی در اضافه شدن تعداد مراکز واکسیناسیون است که اگر شبکه بهداشت و درمان میناب از مجموعه‌های جمعیت هلال احمر و بسیج درخواست کمک کند قابل حل خواهد بود.

تزریق واکسن در مدارس

سلحشور ، فرماندار ویژه میناب با بیان اینکه درحال حاضر سه مرکز واکسیناسیون در شهر میناب درحال فعالیت هستند، گفت: به دلیل استقبال شهروندان سومین مرکز واکسیناسیون در مسجد سیدالشهدا محله پشته شهوار راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه در دو نوبت صبح و عصر واکسیناسیون در این مرکز انجام خواهد شد، افزود: کماکان در ۲۱ مرکز روستایی کار واکسیناسیون درحال انجام است.

معاون استاندار هرمزگان با اشاره به آمار واکسیناسیون در شهرستان میناب عنوان کرد: تا پایان روز هفتم مهرماه ۱۲۳ هزار نفر دوز اول و بیش از ۴۰ هزار نفر هر دو دوز واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

بخوانید :  علت کمبود کپسول گاز در شهرستان میناب چیست؟

وی با اشاره به اینکه از روز شنبه واکسیناسیون دانش آموزان با حضور تیم‌های واکسیناتورها در مدارس انجام خواهد شد، افزود: تا یک ماه آینده که کلاس های دانشجویان قرار است به‌صورت حضوری برگزار شود، برنامه ریزی خواهیم کرد یک مرکز واکسیناسیون در دانشگاه یا خارج از دانشگاه راه اندازی کنیم.

فرماندار ویژه میناب گفت: اکنون ۳۰ بیمار با تشخیص کووید در بیمارستان میناب بستری هستند که سه نفر در آی‌.سی.یو کرونا بستری هستند و آمار نسبت به یک ماه و نیم گذشته روند کاهشی را شاهد هستیم.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=6201
  • کد خبر : 6201
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : موج
  • 455 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.