تاریخ انتشار : 06 تیر 1400 - 16:18
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان خبر داد:

هشدار جوی و دریایی در پی ورود سامانه فصلی به هرمزگان

هشدار جوی و دریایی در پی ورود سامانه فصلی به هرمزگان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از ناپایداری وضعیت جویی و دریایی متاثر از سامانه فصلی طی امروز و دو روز آینده در استان خبر داد

مهرداد حسن زاده با اشاره به نوع مخاطره متاثر از سامانه فصلی در استان گفت: رگبار پراکنده باران و رعد و برق همراه با تند باد لحظه ای و احتمال وقوع تگرگ از مخاطرات ورود این سامانه فصلی در استان طی روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هفته جاری است.

وی به تاثرات این سامانه فصلی در استان اشاره کرد و افزود: احتمال مخاطره‌هایی نظیر رگبار پراکنده باران، رعد و برق به همراه تندباد لحظه‌ای و احتمال وقوع تگرگ برای آن داده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان افزود:‌ بارندگی های تابستانی با توجه به پراکنده بودن و وقوع باران فراوان در مدت کوتاه می تواند منجر به جاری شدن روان آب‌ها و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی شود.

حسن‌زاده ابراز داشت:‌ گاهی بارش باران در بالادست رخ داده و افراد مشغول به فعالیت در پایین دست از آن اطلاع ندارند و به ناگهان با روان آب روبه‌رو می‌شوند که چنین مواردی حتی می‌تواند منجر به مرگ انسان‌ها شود.

حسن زاده خاطر نشان کرد، منطقه تحت تاثیر این سامانه ارتفاعات شرقی و شمالی استان(بشاگرد.،ارتفاعات رودان و میناب،حاجی آباد )،ارتفاعات مرکزی خواهد بود.

وی با بیان اینکه ورود سامانه وزش باد نسبتا شدید و مواج شدن دریا را در پی خواهد داشت، بیان کرد: طی امروز و فردا وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی تا حداکثر ۴۳ کیلومتر بر ساعت، افزایش ارتفاع موج حداکثر تا ۱۵۰ سانتیمتر، احتمال وقوع گرد و خاک و کاهش دید افقی در مناطق ساحلی به دنبال خواهد داشت.

 وی گفت: شناورهای سبک با توجه به هشدار جوی و دریایی صادر شده برای این استان از تردد خودداری کنند.

بخوانید :  رهاسازی یک گربه جنگلی به زیستگاهش در میناب

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان توصیه کرد: طی روزهای یاد شده اختلال در ترددهای دریایی به ویژه در محدوده جاسک، آسیب به شناورهای سبک و تورهای صیادی، در دریای عمان، شرق تنگه هرمز و جزایر خلیج فارس دور از انتظار نیست.

هواشناسی هرمزگان روز جاری در اطلاعیه ای هشدار سطح زرد جوی و دریایی برای این استان صادر کرد.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=5071
  • کد خبر : 5071
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : ایرنا
  • 595 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.