تاریخ انتشار : 27 دی 1400 - 17:26

هشدار تداوم ناپایداری های جوی و دریایی از ۲۷ دیماه تا اول بهمن ماه در هرمزگان

هشدار تداوم ناپایداری های جوی و دریایی از ۲۷ دیماه تا اول بهمن ماه در هرمزگان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور هشدار سطح نارنجی تداوم ناپایداری های جوی و دریایی از ۲۷ دیماه تا اول بهمن ماه در استان هرمزگان خبر داد.

مهرداد حسن زاده عصر دوشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود، با اشاره به تداوم ناپایداری های جوی و دریایی در استان هرمزگان طی روزهای آینده افزود: طبق پیش بینی هواشناسی با تداوم فعالیت سامانه بارشی از اواخر روز دوشنبه ۲۷ دیماه تا اوایل روز چهارشنبه ۲۹ دیماه، شاهد رگبار باران و رعد و برق، طی ساعاتی رگبار نسبتا شدید باران همراه با تندباد لحظه ای و احتمال بارش تگرگ خواهیم بود.

وی، بالا آمدن آب رودخانه های فصلی، سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی معابر عمومی را از اثرات مخاطره آمیز این سامانه بارشی در نقاط مختلف مرکز، شرق و غرب استان هرمزگان و تنگه هرمز، اعلام کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهارداشت: باید ضمن اتخاذ تمهیدات لازم در خصوص مدیریت سیلاب به خصوص در شرق استان، با توجه به تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان و استان های همجوار به خصوص استان کرمان، از قرارگیری در حریم رودخانه ها، به طور جدی پرهیز و خودداری شود.

حسن زاده همچنین با اشاره به وزش باد نسبت شدید و مواج شدن دریا از روز چهارشنبه ۲۹ دیماه تا روز جمعه اول بهمن ماه، تصریح کرد: این سامانه موجب وزش باد شدید جنوب غربی – شمال غربی با سرعت بیش از ۶۵ کیلومتر بر ساعت (۳۶ نات) و افزایش ارتفاع موج بیش از ۲۰۰ سانتیمتر (۷ پا) خواهد شد.

وی گفت: خسارت به تاسیسات ساحلی، اختلال در فعالیت های دریایی و تردد شناورها، احتمال غرق شدن شناورهای سبک و آسیب به تورهای صیادی از اثرات مخاطره آمیز این سامانه در خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و تمامی مناطق دریایی، ساحلی و فراساحلی استان هرمزگان است.

بخوانید :  تأخیر ۱۰ ساله در آسفالت جاده روستای تلنگ کشتاران میناب + فیلم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم در کلیه بنادر استان هرمزگان با توجه به وزش باد شدید و طوفانی شدن دریا و احتمال خسارت به تاسیسات بندری به ویژه در روز جمعه اول بهمن ماه، تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=7525
  • کد خبر : 7525
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : ایرنا
  • 865 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.