تاریخ انتشار : 01 خرداد 1400 - 14:15

هرمزگان قرمزترین استان کرونایی ایران/ میناب و چهار شهرهرمزگان در وضعیت قرمز!

هرمزگان قرمزترین استان کرونایی ایران/ میناب و چهار شهرهرمزگان در وضعیت قرمز!
با اعلام ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان، در رنگ بندی جدید وضعیت کرونا پنج شهرستان در این استان قرمز شدند.

با بروز رسانی اپلیکیشن ماسک که هر شنبه و بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت می‌گیرد، متأسفانه ۸ شهر کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند که ۵ شهر از این میان در هرمزگان قرار دارد.

به این ترتیب شهرستان‌های بندرعباس، پارسیان، جاسک، رودان و میناب در استان هرمزگان به همراه شهرستان های عسلویه و کنگان (استان بوشهر)، چابهار (سیستان و بلوچستان) در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند.

میزان حان باختگان کرونایی در استان به نسبت ماه فروردین ۳ برابر افزایش داشته است و همین امر هم بیانگر آغاز روند صعودی این بیماری در استان می باشد. 

استاندار هرمزگان روز شنبه در ستاد استانی کرونا با اعلام تغییر رنگ بندی گفت: علاوه بر میناب ، بندرعباس، رودان، جاسک و ‌پارسیان نیز به رنگ قرمز تغییر وضعیت دادند.

فریدون همتی افزود: شیوه نامه محدودیت‌ها بر اساس پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی و پس از تصویب در ستاد مدیریت مقابله با کرونا تغییر خواهد کرد.

وی افزود: دلیل اصلی این رشد آمارها رفت و آمدهای خانوادگی و برگزاری مراسمات و مجالس است به نحوی که ۶۰ درصد افراد بیمار و بستری به صورت خانوادگی مبتلا شده‌اند. 

دکتر فریدون همتی گفت: از مردم استان می‌خواهیم تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، به فرمانداران شهرستان‌های مختلف از جمله حاجی‌آباد، پارسیان، جاسک، میناب و رودان نیز دستور داده شده مبادی ورودی را کنترل کنند. 

بر اساس آمار رسمی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ،اردیبهشت امسال ۱۳۶نفر در استان هرمزگان با تشخیص قطعی کرونا از راه تست پی سی آر جان خود را از دست دادند.

این در حالیست که تعداد جانباختگان کرونا طی فروردین امسال در استان ۵۱نفر بود.

بخوانید :  تلف شدن ۳۵ راس قوچ و میش وحشی در بشاگرد
لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=4587
  • کد خبر : 4587
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : ایرنا
  • 1177 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.