تاریخ انتشار : 15 آبان 1401 - 17:04

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس: دانشگاه مکران در میناب احداث شود

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس: دانشگاه مکران در میناب احداث شود
نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میناب پشتیبان علمی توسعه سواحل مکران است گفت: درخواست ما این است دانشگاه مکران در شهرستان میناب و یک دانشگاه فنی و حرفه ای هم در جاسک تاسیس شود.

حسین رئیسی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری با حضور معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: هرمزگان در حوزه کسب درآمد برای کشور جزو ۵ استان برتر کشور است، اما متاسفانه با وجود ظرفیت‌های خوبی که وجود دارد در نرخ بیکاری و فقر هم جزو استان های اول و دو هستیم که این مسئله مشکل آفرین شده است. 

وی افزود: در حوزه درآمدها رتبه ما بسیار بالا است اما برگشت اعتبارات به استان مناسب نیست، در مازاد درآمدهای مالیاتی نیز ما همواره بیش از تکالیف مالیاتی خود عمل می‌کنیم اما این تکلیف قانونی به استان ما برگشت داده نمی‌شود که یکی از عوامل عقب ماندگی استان است. 

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود اینکه ما بنگاه‌های اقتصادی بسیاری داریم اما حسابی مالیاتی اکثر این بنگاه‌ها در تهران است که لازم است به استان انتقال داده شوند. 

وی مسئله ملوانی را یکی از مزیت‌های هرمزگان برشمرد و تصریح کرد: متأسفانه نمی‌توانیم از مزیت مرز برای صید و صیادی استفاده کنیم، در این حوزه در بحث ظرفیت‌های آبزی پروری هم همچنان به خوبی فعال نشده است. 

رئیسی گفت: جاسک در حال تبدیل شدن به یک هاب صنعتی است اما مسیر مواصلاتی مناسبی ندارد و ترافیک موجود جان عزیزان ما را می‌گیرد نیاز است قطعه میناب به جاسک که در کریدور شرق به غرب قرار دارد در صف ابلاغ به قرارگاه خاتم قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم احداث دانشگاه مکران گفت: میناب پشتیبان علمی توسعه سواحل مکران است، و تقاضا می‌شود دانشگاه مکران در شهرستان میناب و یک دانشگاه فنی و حرفه ای هم در جاسک تاسیس شود. 

بخوانید :  فرودگاه میناب در مرحله صدور سند قرار دارد

رئیسی اورژانس هوایی را یکی از اولویت‌های شرق استان برشمرد و گفت: در شرق استان ما ۵ شهرستان با ۷۰۰ هزار نفر جمعیت داریم و حدود ۵۰۰ کیلومتر مسافت، اورژانس هوایی در جاسک و بشاگرد جزو مصوبات سفر رئیس جمهور است نیاز است این مصوبه به سرعت اجرایی شود. 

وی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای بازسازی ۱۲۷۳ کلاس تخریبی در شرق هرمزگان گفت: بحث اراضی مردم در غرب جاسک یک دغدغه است، ۵ هزار هکتار از اراضی مردم در سندی است که شرکت ملی نفت تملک کرده است خیلی از این اراضی موروثی بوده است لذا درخواست داریم که حداقل بهای زمین ها به مردم داده شود، سه روستا هم در دل این سند است و از لحاظ زیست محیطی بایستی جا به جا شوند. 

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=8863
  • کد خبر : 8863
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : تسنیم
  • 319 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.