تاریخ انتشار : 02 مهر 1400 - 17:27

میناب شهری کوچک با معضل بزرگ ترافیک / شهرداری طرحی به نام عریض شدن خیابان‌ها ندارد

میناب شهری کوچک با معضل بزرگ ترافیک / شهرداری طرحی به نام عریض شدن خیابان‌ها ندارد
معظل ترافیک طی چند سال گذشته در مرکز شهر میناب ریشه دوانده و اقدامات انجام شده از سوی متولیان امر در این زمینه کافی نبوده و مشکل را رفع نکرده است.

اگر گذرتان طی ساعت‌های پیک به حدفاصل سه‌راه بیمارستان تا پل اصلی شهر میناب و یا چهارراه امام بیوفتد، کیپ‌ تا کیپ خودروهای سواری را ملاحظه خواهید کرد؛ گاهگداری نیز در لابلای این خودروها، عابران پیاده‌ای که برای فرار از شلوغی پیاده‌روهای باریک به خیابان پناه برده‌اند، مشاهده می‌شوند.

البته نسخه‌پیچی برای رفع مشکل ترافیک در مرکز شهر میناب، همواره از چندین دوره گذشته شورای اسلامی این شهر تا دوره جاری وجود داشته و گاهی نیز راهکارهایی برای آن پیشنهاد و اجرایی شده است.

بزرگترین پروژه های تکمیل شده در این خصوص مربوط به شورای پنجم و شهردار گذشته است که اعم از افتتاح خیابان سلامت با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان و سنگ فرش خیابان شهید جهانگیر امینی است.

لازم به ذکر است که با تکمیل پروژه های مذکور بار ترافیکی شهر کاهش قابل قبولی نداشته است و مطالعات بیشتری توسط شهرداری را در این خصوص می‌طلبد.

شهرداری میناب طرحی به نام عریض شدن خیابان‌ها ندارد، توزیع نامتوازن بازارها، مراکز خدماتی و درمانی در سطح شهر و خیابان های باریک از جمله عوامل ایجاد ترافیک در این شهر است.

بنظر میرسد صدور مجوز ساخت برخی از ساختمان های بزرگ تجاری و یا مسکونی در این محدوده ( به عنوان مثال ساختمان پزشکان ) نیز بدون در نظر گرفتن پارکینگ بوده که پرداختن به این موضوع خود گزارشی جداگانه میطلبد.

مجید سلحشور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب اظهار داشت: شورای ترافیک این شهرستان از تمامی طرح ها در خصوص رفع مشکل ترافیک استقبال می‌کند.

وی افزود: کارهایی توسط شهرداری من جمله احداث خیابان هایی موازی با بلوار اصلی انجام شده و برخی در حال احداث است.

بخوانید :  رهاسازی یک گربه جنگلی به زیستگاهش در میناب
لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=6107
  • کد خبر : 6107
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : فارس
  • 707 بازدید
  • ۲ دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0
  1. ۱..پیاده روی کردن خیابان تجاری (یک طرفه)واقعا کار اشتباهی هسته ۲..واردن بازار از پنجشنبه بازار به پارک ساحلی که دگه بدتر از یک طرفه ۳…احداث بلوار غدیر لازم و ضرورین منتهی خیلی هو شوناوا شهر میناب یه رنگ رو جدید ای ببوت همش دنبال منافع خودشون هستن میناب بودن سکوی پرتاب خیلیو
    #میناب مظلوم

    • شهر میناب باید تحول جدید بسازند خیابانها خیلی کوچک هستند به یک سکل خوبی در بیاراند میناب باید آباد باشد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.