تاریخ انتشار : 09 خرداد 1399 - 12:19
در گفتگوی تلفنی فرماندار ویژه میناب با دکتر مورخ مطرح شد/

میناب در وضعیت قرمز: ظرفیت بخش کرونای بیمارستان میناب تکمیل شد

میناب در وضعیت قرمز: ظرفیت بخش کرونای بیمارستان میناب تکمیل شد
دکتر مورخ عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توسط شهروندان را مزید بر علت شیوع ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: این موضوع زنگ خطر جدی برای سلامت شهروندان مینابی می تواند به همراه داشته باشد.

محمد احمدی، معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب، طی تماس تلفنی با رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع)، آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا و تعداد مبتلایان را جویا شد.

مدیر بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان میناب در این گفتگوی تلفنی اظهارات کرد:متاسفانه ظرفیت بیمارستان در بخش کرونا تکمیل شده است.

دکتر مورخ عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توسط شهروندان را مزید بر علت شیوع ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: این موضوع زنگ خطر جدی برای سلامت شهروندان می تواند به همراه داشته باشد.

محمد احمدی فرماندار ویژه میناب ضمن تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط شهروندان گفت:چنانچه شهروندان پروتکل های بهداشتی (استفاده از ماسک و شستشوی مرتب دست ها با آب و صابون ) و فاصله اجتماعی (حداقل ۱ و نیم متر ) را رعایت نکنند در روزهای آتی با شرایط سختی روبرو خواهیم شد.

فرماندار ویژه میناب مشارکت و همراهی کلیه شهروندان در جلوگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا امری ضروری دانست و اذعان داشت:کرونا در کمین همه شهروندان است و چنانچه به هشدارها توجه نشود، سلامت همگان به خطر خواهد افتاد.

وی با تاکید بر عدم شرکت شهروندان در تجمعات و مراسمات بویژه مراسمات عروسی گفت:متاسفانه تعداد بیماران بدون علائم در شهرستان رو به افزایش بوده ، که امکان شناسایی همه آنها وجود ندارد (همه را کرونایی ببینیم.) و تنها آمار اعلامی مبنی بر تعداد واقعی بیماران نیست.

فرماندار ویژه میناب تاکید کرد: از اجتماعات خانوادگی خودداری نموده و برای سلامتی خود و خانواده هایتان بخصوص بزرگسالان اعم از پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها)، فاصله اجتماعی را رعایت و دید و بازدیدها را به حداقل برسانید.

بخوانید :  آسفالت معابر محله سلیمانی میناب تا قبل از پایان سال انجام می شود

این مقام مسئول یادآور شد: متاسفانه فصل گرما و تابستان، تاثیری بر کاهش مبتلایان نداشته، و تنها راه پیشگیری ، رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی است.

احمدی تصریح کرد: با توجه به عدم رعایت شهروندان، پیش بینی می گردد هفته‌ های سخت و نگران کننده ای پیش رو باشد که امیدواریم به یاری خدا و با رعایت پروتکل ها، این امر محقق نگردد.

وی تاکید کرد: متاسفانه بازارها و فروشگاهها وضعیت خوبی از لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی نداشته و چنانچه اصناف و بازاریان پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند تعطیلی یک ماهه در انتظار آنان خواهد بود.
فرماندار ویژه میناب عنوان کرد: همه شهروندان مدنظرشان باشد بیماری زمینه ای داشته باشید یا نداشته باشید کرونا تفاوتی بین آن قائل نیست همه و همه در خطر ابتلا به این ویروس منحوس قرار دارند.

احمدی استفاده از ماسک برای خروج از منزل مورد تاکید قرار داد و گفت:کرونا سن و سال ، قوی یا ضعیف نمی شناسد به فکر سلامتی خود باشید،مردم همچنان در خانه بمانند و در صورت ضرورت با رعایت پروتکل های بهداشتی از خانه خارج شوند.

شهرستان میناب طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۱ بیمار با علائم کوید ۱۹ به خود اختصاص داده است.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=1836
  • کد خبر : 1836
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : هرمز
  • 528 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.