تاریخ انتشار : 18 تیر 1399 - 13:12

مردم هشت‌بندی چشم انتظار یک مرکز درمانی! / بیمارستانی که سه سال پیش راه‌اندازی شد؛ اما تجهیز نه

مردم هشت‌بندی چشم انتظار یک مرکز درمانی! / بیمارستانی که سه سال پیش راه‌اندازی شد؛ اما تجهیز نه
مرکز درمان بستر شهر هشت‌بندی (واقع در شهرستان میناب) در سال ۹۶ از سوی بنیاد علوی راه‌اندازی شده، اما با گذشت چند سال از راه‌اندازی، هنوز هم تجهیز نشده و به بهره‌برداری نرسیده است!

به گزارش صدای میناب به نقل از خبرگزاری دانشجو ، شهر هشت‌بندی در ۶۵ کیلومتری شهرستان میناب واقع شده و ۸۰۰۰ نفر جمعیت دارد. کمبود امکانات بهداشتی و درمانی، عمده‌ترین مشکلی است که مردم هشت بندی سال هاست با آن درگیر هستند.

بنیاد علوی در سال ۹۶ به منظور رفع مشکلات بهداشتی و درمانی شهر هشت بندی، اقدام به راه اندازی و احداث مرکز درمان بستر کرده است، اما تاکنون این مرکز تجهیز نشده و به بهره برداری نرسیده است.

با شیوع کرونا در استان هرمزگان این شهر و مردمانش در شرایط مطلوبی قرار ندارند و روز به روز شاهد افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس هستیم و نیاز به فعال شدن این مرکز درمانی بیش از پیش احساس می‌شود.

شنیده‌ها حاکی از این است که با اینکه ویروس کرونا در شهر هشت بندی، شیوع گسترده داشته، فقط ۲ مطب شخصی در سطح شهر وجود دارد که پذیرای بیماران هستند، اکثر اوقات مطب ها، شلوغ بوده و این مسئله باعث مشکلاتی برای مردم شده به طوری که بیماران مجبور هستند سرم‌های تجویزی خود را به شاخه درختان محوطه این مطب‌ها وصل کنند!

حال سوال اینجاست که چرا در شهری که ۸ هزار نفر جمعیت دارد، نباید مرکز درمانی مجهزی فعالیت داشته باشد؟ چرا تجهیز و بهره برداری از مرکز درمان بستر که سال ۹۶ راه اندازی شده، تاکنون انجام نشده؟ دلیل بی تفاوتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نسبت به این موضوع چیست و به چه دلیل مسئولان مربوطه عزمی برای بهره برداری از این مرکز ندارند؟

طبق گفته‌های محمد تقوایی نژاد، یکی از فعالان دانشجویی استان هرمزگان، مردم شهر هشت بندی برای معالجه بیماری به بیمارستان شهرستان میناب یا بندرعباس رجوع می‌کنند که طولانی بودن مسیر باعث گرفتاری و مشقت مردم شده است؛ لذا خواسته به حق شهروندان هشت بندی از مسئولان مربوطه، راه اندازی مرکز درمان بستر است که امیدوارند این خواسته با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا به زودی محقق شود.

سیدحسین داوودی، رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خرداد ۹۶ در این باره گفته: مرکز درمان بستر شهر هشت بندی با مساحت ۵ هزار و زیر بنای یک هزار و ۳۰۰ متر توسط بنیاد علوی وابسته به بنیاد جانبازان ساخته می‌شود و پس از ساخت و تکمیل، دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص تجهیزات کامل و تأمین نیروی انسانی مرکز اقدام خواهد کرد. 

ساخت مرکز درمان بستر هشت بندی از مهمترین برنامه‌های طرح تحول نظام سلامت در این منطقه است. قابل دسترس بودن خدمات برای مردم و جلوگیری از سرمایه گذاری‌های غیر ضروری دو عاملی هستند که در این طرح به آن توجه شده است.

بخوانید :  ششمین جشنواره سور، سرنا و زندگی در میناب برگزار می شود

قرار بر این بوده که در مرکز درمان بستر هشت بندی، تمامی خدمات بهداشتی درمانی به بیماران ارائه شود. حال، نه تنها این مرکز به بهره برداری نرسیده و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اقدامی در جهت تجهیز و تأمین نیروی انسانی آن انجام نداده، بلکه هیچ مرکز درمانی دیگری نیز در این شهر ایجاد نشده تا مردم در مواقع لزوم به آن مراجعه کنند!

اما فاطمه نوروزیان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تیر ۹۸ در این باره مدعی شده است که شهر هشت بندی یک مرکز جامع خدمات درمانی و خانه بهداشت دارد که بیماران در این مراکز ویزیت می‌شوند.

به گفته یکی از اهالی شهر هشت بندی، تمامی مردم این شهر از عدم امکانات بهداشتی و درمانی گلایه دارند. در این شهر نه مرکز درمانی مجهزی وجود دارد و نه حتی پزشک متخصص!  

در همین راستا به گفتگو با فاطمه نوروزیان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان پرداختیم. نوروزیان می‌گوید: مرکز بستر درمان هشت بندی تبدیل به نقاهتگاه شده و در صورتی که نیاز باشد، بیماران کرونایی در این مرکز بستری می‌شوند و بیماران شهر هشت بندی برای درمان باید به مرکز بستر درمان شهر توکهور مراجعه کنند که در نزدیکی هشت بندی واقع شده است.

نوروزیان با تکذیب موضوع وصل کردن سرم بیماران هشت بندی به درختان، اضافه می‌کند: بیماران هشت بندی در مرکز بستر درمان توکهور مراجعه می‌کنند و در این مرکز از نظر تجهیزات و خدمات درمانی مشکلی وجود ندارد. شاید پخش تصویر وصل کردن سرم بیماران به درخت، به منظور فشار آوردن به دانشگاه برا راه اندازی زودتر مرکز بستر درمان هشت بندی باشد! البته رئیس دانشگاه با توجه به اینکه هرمزگان در وضعیت قرمز به سر می‌برد، دستور داده که هر چه سریعتر مرکز بستر درمان هشت بندی تجهیز شود و در صورت نیاز به عنوان نقاهتگاه از آن استفاده شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اظهار بی اطلاعی از علت مجهز نشدن مرکز بستر درمان هشت بندی از سال ۹۶ تاکنون، خاطرنشان می‌کند: مرکز بستر درمان توکهور به صورت شبانه روزی فعال است و بستری موقت هم دارد و در صورتی که بیماری بدحال باشد، او را به بیمارستان میناب منتقل می‌کنند تا تحت درمان قرار گیرد.

گفتنی است، پیگیری‌ها پیرامون راه‌اندازی و بهره‌برداری از مرکز بستر درمان شهر هشت بندی همچنان ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=2092
  • کد خبر : 2092
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : خبرگزاری دانشجو
  • 868 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.