تاریخ انتشار : 29 بهمن 1400 - 20:40

مخفی کاری در جلسات شورای شهر میناب / ورود خبرنگاران ممنوع!

مخفی کاری در جلسات شورای شهر میناب / ورود خبرنگاران ممنوع!
جلسات شورای شهر میناب در پشت درهای بسته برگزار می شود و تاکنون هیچگونه اخباری از این شورا به اطلاع مردم نرسیده است.

با گذشت بیش از ۶ ماه از آغاز به کار شورای ششم شهر میناب ، جلسات علنی این شورا بدون حضور خبرنگاران پشت درهای بسته برگزار می‌شود و شهروندان از آنچه در شورای شهر میناب اتفاق می‌افتد بی‌خبر هستند.

متاسفانه در دوره‌ ی قبل نیز جلسات علنی شورا بدون حضور اهالی رسانه برگزار می‌شد و امسال امیدوار بودیم با آمدن نیروهای جدید به صحن شورا این رویه اصلاح شود، اما تاکنون اتفاق خاصی نیفتاده است

با توجه به قانون، قاعده کلی آن است که جلسات شورا علنی باشند و لازمه علنی بودن جلسات شورای شهری نیز این است که در جلسات شورا رسانه‌ها حضور داشته باشند و از مصوبات جلسه برای مردم گزارش تهیه نمایند و اگر خبرنگاران از حضور در جلسه شورای شهر محروم شوند اصل علنی بودن جلسه زیرسوال می رود و بدیهی است که جلوگیری از این امر مخالفت با اصل تصریح شده در قانون است.

از سوی دیگر حضور خبرنگاران در جلسات شورا، نه تنها تهدید نیست بلکه فرصتی است که  باعث می شود تا اعضای شورا با دقت بیشتری تصمیم بگیرند و همه تصمیمات و مصوبات شورا به صورت شفاف و صریح منعکس گردد.

تصمیم گیری پشت درهای بسته نه تنها کمکی به بهبود تصمیم گیری ها و سیاست گذاری ها نمی کند، بلکه راه را برای هرگونه شفاف سازی بسته و اعتماد عمومی را سلب می کند.

گفتنی است براساس گزارش هارموز، غلام کمالی عضو شورای اسلامی شهر میناب به عنوان یکی از موافقان علنی برگزار شدن جلسات شورای شهر، درخواست های مکرر کتبی و شفاهی برای حضور خبرنگاران در جلسات شورا داشته است اما متاسفانه تا کنون از سوی رئیس شورای شهر میناب در این زمینه موافقتی صورت نگرفته است.

بخوانید :  پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به روستائیان در هرمزگان

حال سوال این است که چرا افرادی در شوراها اسلامی شهر  مانع اطلاع رسانی، شفاف سازی و مطلع بودن افکار عمومی از اتفاقات و روند کار شورا می شوند؟ مگر در شورا چه مطالب و مسائلی بیان می شود و بودجه برای چه کاری هزینه میشود که افکار عمومی نباید از آن مطلع شوند؟

براستی چرا در حالی که طبق قانون جلسات شورا باید علنی برگزار شود، رئیس شورای اسلامی شهر میناب از این امر استنکاف می ورزد و چرا فرمانداری میناب بر این بی قانونی آشکار چشم پوشیده است؟ آیا وقت آن نرسیده است که نماینده ارشد دولت در شهرستان با چنین موضوعی در شهر برخورد کند و در بسته ی شورای اسلامی شهر را به روی مردم و اصحاب رسانه باز کند ؟

شایان ذکر است عدم دعوت از خبرنگاران در جلسات مهم اداری مختص به شورا نیست و بسیاری از دستگاه‌های اجرایی این شهرستان جلسات مهم خود را بدون حضور خبرنگاران برگزار می‌کنند و این موضوع در شهرستان میناب به یک رسم تبدیل شده است.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=7745
  • کد خبر : 7745
  • نویسنده : مصیب جعفری زاده
  • منبع خبر : صدای میناب
  • 860 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.