تاریخ انتشار : 09 خرداد 1401 - 23:25

طرح آزمایشی پرداخت خسارت بدون شکایت در هرمزگان اجرا می شود

طرح آزمایشی پرداخت خسارت بدون شکایت در هرمزگان اجرا می شود
رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: طرح آزمایشی ارجاع مستقیم پرونده‌های تصادفات جرحی ساده به بیمه‌ها به منظور تسریع در جبران خسارت زیان دیدگان در هرمزگان اجرا می شود.

مجتبی قهرمانی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی با مدیران نمایندگی های شرکت های بیمه در استان افزود: سرعت، سهولت و کم هزینه بودن مهم‌ترین شاخص‌های خدمت رسانی مطلوب است که ضرورت دارد متولیان امر در بخش‌های مختلف به این موضوع توجه کنند.

وی با اشاره به اجرای آزمایشی طرح ارجاع مستقیم پرونده های تصادفات جرحی ساده به بیمه ها توضیح داد: با توجه به اعلام موافقت پنج شرکت بیمه تجارت نو، معلم، آسیا، البرز، در راستای اجرای قانون کاهش مجازات حبس که بر اساس آن تصادفات جرحی رانندگی قابل گذشت اعلام شده اند، مقرر شد با توجه به اعلام موافقت پنج شرکت بیمه تجارت نو، معلم، آسیا و البرز در صورت اعلام موافقت زیان دیده پیش از طرح شکایت در مراجع قضایی، پرونده مستقیم به شرکت های بیمه ارجاع شود تا نسبت به جبران خسارات در سریع ترین زمان ممکن به صورت توافقی و با گرفتن نظریه پزشکی قانونی یا پزشک معتمد اقدام شود.

این مقام قضایی خاطر نشان کرد: با توجه به حجم بالای پرونده های مرتبط با تصادفات رانندگی، اجرای این طرح، باعث تسریع در روند رسیدگی ها و کاهش حجم ورودی پرونده‌ها به شورای حل اختلاف، دادسرا و محاکم قضایی می شود.

قهرمانی هشدار داد:  تأخیر در پرداخت دیه حوادث و سوانح از سوی برخی از شرکت های بیمه به هیچ وجه قابل قبول نیست و مدیران نمایندگی های بیمه مستقر در استان هرمزگان باید با تمهیدات لازم، شرایط تسریع در جبران خسارات مردم را فراهم کنند

بخوانید :  شهادت مأمور پلیس در درگیری با قاچاقچیان سوخت در بندرعباس
لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=8289
  • کد خبر : 8289
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : ایرنا
  • 449 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.