تاریخ انتشار : 29 فروردین 1399 - 15:37

شرق هرمزگان در معرض شدید هجوم ملخ ها طی هفته آینده

شرق هرمزگان در معرض شدید هجوم ملخ ها طی هفته آینده
مدیرکل آفات عمومی کشور، گفت: موج جدید ریزش ملخ طی هفته آینده بعد از گذر سیستان و بلوچستان به شرق هرمزگان در بشاگرد و جاسک می رسد ولی اطراق بیشتر آن مطمئنا در سیریک و میناب خواهد بود.

پیش از ظهر امروز (جمعه ۲۹ فروردین ماه) جلسه ای در خصوص آمادگی جهت مبارزه با ملخ صحرایی با حضور مدیرکل آفات عمومی کشور، مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی میناب و کارشناسان در محل این مدیریت برگزار شد.

مدیرکل آفات عمومی کشور در این نشست، گفت: سال گذشته مناطق زیادی در کشور درگیر مبارزه با ملخ صحرایی بود که با ساماندهی نیروها و امکانات نتیجه خوبی را مشاهده کردیم.

سعید معین با بیان اینکه پیش بینی می شود تعداد زیادی دسته های ملخ از شرق آفریقا، شبه جزیره عربستان و عمان وارد کشور شوند، تصریح کرد: احتمال مبارزه در سطح بیش از یک میلیون هکتار وجود دارد از این رو آمادگی های لازم برای مبارزه با این آفت در سطح ملی انجام شده است.

وی با بیان اینکه استان هرمزگان بیشترین سطح مبارزه را در کشور دارد، اظهار کرد: جمعیت ملخ امسال چندین برابر سال گذشته است، پیش بینی کرد در سال جاری بیش از یک میلیون هکتار از سطوح کشور نیاز به مبارزه با ملخ صحرایی خواهد داشت.

معین هشدار داد: در صورت عدم مبارزه صحیح با ملخ در هرمزگان، بوشهر و خط ساحلی سیستان و بلوچستان مطمئنا این ملخ های مهاجر به استان های دیگر می رسند و پسته کرمان را در خطر نابودی قرار خواهد داد و احتمال رسیدن آن به یزد و اصفهان نیز وجود خواهد داشت.

مدیرکل آفات عمومی کشور عنوان کرد: موج جدید ریزش ملخ طی  هفته آینده بعد از گذر سیستان و بلوچستان به شرق هرمزگان در بشاگرد و جاسک می رسد ولی اطراق بیشتر آن مطمئنا در سیریک و میناب خواهد بود.

بخوانید :  جزئیات ۵ فرد مبتلا به امیکرون در هرمزگان اعلام شد

معین بیان کرد: از طریق ارتش و سپاه در حال رایزنی برای استفاده از امکانات خودرویی آنان هستیم و باید در شهرستان ها نیز از پتانسیل فرمانداری ها در این خصوص استفاده شود.

مدیرکل آفات عمومی کشور خاطرنشان کرد: سال گذشته در منطقه مازاوی از توابع بخش سندرک شهرستان میناب بهترین عملکرد مبارزه در سطح کشور انجام شد که امیدواریم امسال نیز این همت دوچندان شود و مبارزه با ملخ صحرایی بخوبی صورت پذیرد.

در این جلسه عباس مویدی معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی میناب نیز به بیان گزارش سال گذشته این مدیریت در خصوص مبارزه با ملخ صحرایی با همراهی بهره برداران بخش کشاورزی پرداخت.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=1431
  • کد خبر : 1431
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : ایسنا
  • 473 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.